Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jag har själv letat som en galning efter att reproställ eller bord men det finns bara inte på marknaden utan jag måste nog köpa nytt. Vilket jag helst inte gör för jag brukar köpa begagnat.
Menar du ett "copy stand"? Jag köpte mitt från Cyberphoto för kanske 3-4 år sedan för kanske 2300:- eller 2400:-. Jag tänkte: Varför köper han inte bara ett sånt eller något liknande - det kostar ju inte många spänn, men jag kollade lite och priserna måste verkligen ha lättat från marken sedan jag handlade. Då tyckte jag det var ett rätt humant pris. Verkar inte som Cyber har dessa grejor längre så jag kollade på andra ställen och det var inte billigt:
Kaiser RS 2 CP Copy Stand 205301 B&H Photo Video (bhphotovideo.com)
Precis ett sådant köpte jag av Cyber. Jag är verkligt nöjd med det men med dagens dollarkurs så blir ju 620 U$ en hel del. Verkar som om man numera får med en transportväska av något slag och det ingick inte vid mitt köp och mig gör det inget för jag har inte saknat det.
Kaiser Copy Stand RS 2 XA 5411 Kaiser Fototechnik (skiftselv.dk)
Här 2156 danska kronor (kurs idag på Forec 1,49 SEK så det blir väl 3212 SEK, vilket väl är mer OK än 11,07 x 620 vilket ju blir 6863 SEK och är mer än dubbelt så dyrt.
Kan vara någon liten skillnad mellan dessa men de ser båda precis ut som mitt.
Senast ändrad: