xrp
Aktiv medlem
mayro sa:Ett Sigma 24-70 f2,8 macro har jag hemma sedan i eftermiddas.. Bilden här är iofs från det jag hade till min A700. Men det är ett lika jag har nu.. Skall testa det lite i morgon.. Men detta är inte med motor utan med skruv..
Just, det där är den tidigare modellen, och det var inte den som jag funderade över eftersom det var just HSM:en som hägrade för mig med Sigman.
De två modellerna säljs visst parallellt, men HSM-varianten kostar nära dubbelt upp mot den där. Optiskt vet jag inte om det är någon större skillnad, men de räknar väl med att tillräckligt många tänkte som jag att "HSM skulle vara fint, undrar om jag ändå inte har råd med det..." Men se, det hade jag inte till sist!
Tröttnade till slut på att det enda objektiv jag hade till 850:n var ett 70-200, och även om det är fint och bra så är det ganska stort och lite uppseendeväckande om man bara vill gå runt med kameran lite så där casual och ledigt, dessutom passar det ju inte riktigt till allt. Bestämde mig för att jag inte kunde vänta på att spara ihop till något av de dyrare varianterna utan köpa vad jag (bara knappt) kunde ha råd med just nu, så då fick det bli det billigaste av kandidaterna.