Har ännu inte kunnat få känna på A550, trodde vid mitt senaste besök på stora varuhuset i Örebro att den möjligheten skulle komma. Var inne i expertbutiken, men där fanns då bara dom nya Canikonerna, en A700 med 18-70 fanns kvar, till priset 11900 kr. Örebro nosar kring 140000 invånare, men ingen ny Alpha, den äldre trillingserien hade dom förut. Om jag fattat rätt sår går det alltså inte att i p-läget snabbjustera bländare/tid med främmre hjul vid avtryckaren, det gick med KMD5D och man såg snabbt i sökaren när man skifta, mycke bra när man ville påverka skärpedjupet. luckan över minneskortet på KM5D är mycket stabil och har säker låsning, inga problem där inte.
Marigt detta med bra grepp, har själv långa fingrar så jag vill på dom flesta kameror att greppet skall sticka ut ännu mera, ett problem det sällan pratas om, kan ju till viss del räddas om bredden är tillräcklig så tummen kommer längre in, i början togs det upp med Nya 7D som vart smalare mot gamla 50D som ett exempel bara. en datormus som exempel är för mig alldeles för låg, får knöla till mina fingrar som annars räcker ut över kabeln, vill betona att jag har inte onormala fingrar på något vis utan många måste ha märkt detta, men man vänjer sig förbluffande fort att hantering/grepp inte från början är särskilt bra, sedan kör man utan några mer funderingar.
Hoppas att tillfälle skall komma så man får känna på 550. MP3-testet hade inga klagomål på plastig känsla på kameran, trodde faktiskt inte att 550 skulle gå före både Canikon-modellerna, då dessa legendarer som vi alla vet har 10+ redan i kartong pågrund av sitt oerhörda starka varumärke, Starkt av MP3-gubbsen. KM/Minolta/Sony har faktiskt fått jobba i mot, som våra goda kvinnor får göra på arbetsplatserna, skall dom få chefsjobbet måste dom ha klart mycket bättre betyg än sökande mannen, dom måste stå ut med någonting, (tyvärr så kan även det gälla) 550 har nu överlägsen LV-konstruktion som imponerar på dom unga ofta vana data-folket. här vinner sony mark mer och mer. God Jul önskar /Bengt.