Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Oj, tack för alla svar! Jag är ute efter en kamera som håller ett tag. Jag tycker inte att 4 år som jag har haft KM D5D är en lång tid, men man inser ju att tekniken går snabbt framåt.
Visst är det trevligt med ett rejält hus, men på min nivå så är det inte av hög prioritet. Jag är ute efter snabbhet och bildkvalitet. LV har jag aldrig använt så lite svårt att säga att det är viktigt, en rejäl sökare skulle spontant kännas bättre.
Lutar väl lite åt A550, jag reagerade dock när jag testade på mediamarkt att det var väldigt lätt att av misstag trycka av, vanligt problem? Kan ju vara riktigt störande..
En av de saker jag gillar med A550 är ett "lätt avtryck". D7D är betydligt hårdare och med det riskerar man att det uppstår onödiga skakningar istället.
Värre är väl att "inmatningshjulet" sitter så nära av och på spaken som ju sitter runt avtrycket att det är lätt att stänga av kameran av misstag när man justerar tid och bländare. Det är kanske kamerans allra värsta designmiss. Jag har gjort det själv flera gånger redan. Hjulet är enligt min mening också alldeles för litet.