Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skillnad mellan D50 och D50s?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gebex

Aktiv medlem
Vad är det för skillnad mellan dessa kameror?

Jag har Googlat en del men hittar inget. Det verkar nästam som det är samma kamera med olika namn.

det finns ingen.. Nikon D50 finns men D50s finns inte.. du tänker nog på D70 och D70s
prova sök på det istället

Tyvärr har det smugit sig in en D50s och det beror antagligen på att den Silverfärgade kamerahuset till D50 ibland benämns som D50s hos återförsäljare.

ahh det kanske kan stämma.. ja har aldrig sett det, dock låter som ett rimligt missförstånd eller klantig märkning av affärerna

Gebex skrev:
Vad är det för skillnad mellan dessa kameror?

Jag har Googlat en del men hittar inget. Det verkar nästam som det är samma kamera med olika namn.

Den svarta modellen lär du kunna få ut mer för, när du byter upp dig och ska sälja kameran som begagnad.

Ska man slå till o köpa en D50 NU eller vänta lite till...det är ju ngt på gång på nikons hemsida!?
Jag "väntar" fortfarande på min restade beställning av en D50 /silver/ .. men är snart trött på väntandet o beställer en svart istället!

Kommer en svart att få ett högre 2'dra hands värde? Hur då?

stormvagen4 skrev:
Kommer en svart att få ett högre 2'dra hands värde? Hur då?
Det är generellt sett inte lika många som är intresserad av en silverfärgad kamera som en svart plus att silverfärgen lättare blir repig och avskavd vilket gör att de lätt ser mer slitna ut.

Personligen har jag aldrig köpt en kamerapryl och brytt mig om andrahandsvärdet eftersom jag planerat behålla sakerna.

Oki.
Då är det avgjort. Har förvisso aldrig hållt i en silverfärgad (bara sett den på bild). Men eftersom även jag behållt "alla" mina kameror hittills, blir det avgörande att den svarta klarar slitage bättre (inte repas, skavs lika lätt).

jag har en silverfärgad D50. jag hade tänkt att köpa en svart, men när jag skulle beställa så fanns det ingen i lager, samt att den var några hundringar dyrare. så det fick bli en silvrig istället... först tyckte jag inte om färgen jättemycket, men efter ett tag så började jag acceptera färgen. men jag hade ju faktiskt hellre haft en svart fortfarande...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar