Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svår fråga till er kameraproffs!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det borde väl gå att hitta som begagnad neråt 5000. Den tillverkas inte längre heller. Tydligen har den många anhängare om man googlar på den.
Grejen är ju att den har ett extremt brännviddsomfång. Sedan har det ju blivit en sorts bristmarknad överhuvudtaget på kompaktkameror i och med att det har blivit en trend, samtidigt som det tillverkats färre och färre på senare år. Min gamla Ricoh GR har ju ökat i pris ganska bra från botten om man tittar vad som begärs för GR och GR II. Götaplatsens lade för övrigt ut en G7 X II tidigare idag (tror jag) för 7200 kr. Den är såld nu...

Grejen är ju att den har ett extremt brännviddsomfång. Sedan har det ju blivit en sorts bristmarknad överhuvudtaget på kompaktkameror i och med att det har blivit en trend, samtidigt som det tillverkats färre och färre på senare år. Min gamla Ricoh GR har ju ökat i pris ganska bra från botten om man tittar vad som begärs för GR och GR II. Götaplatsens lade för övrigt ut en G7 X II tidigare idag (tror jag) för 7200 kr. Den är såld nu...

Jag kollade en recension och inser varför den inte är något jag själv skulle vara nöjd med. https://fstoppers.com/originals/review-shooting-nikon-coolpix-p1000-440202

Så många systemkameror som föreslås. Men jag tror inte Lintott vill ha en systemkamera, då det är besvärligt för henne att byta objektiv och att hålla reda på flera grejer. Har jag fattat det rätt?

Lintott, var det an Canon G5 du hade? Var du nöjd med den? Nåt du skulle vilja ha annorlunda?

Så många systemkameror som föreslås. Men jag tror inte Lintott vill ha en systemkamera, då det är besvärligt för henne att byta objektiv och att hålla reda på flera grejer. Har jag fattat det rätt?

Lintott, var det an Canon G5 du hade? Var du nöjd med den? Nåt du skulle vilja ha annorlunda?
Jag har en Canon PowerShot G/ X Mark II. Hade nyss lärt mig lite av den men tappade den i golvet så den är nog riktigt paj (den är ju rätt tung också). Nä skulle nog heller vilja ha en enklare men ändå bra kamera. Men blir lite förvirrad över vad jag ska ha. Eller så handlar jag en begagnad liknande.

En Z6 III med 24-120/4 eller 24-200/4-6,3 är lättare... Visst, de zoomar inte lika extremlångt, men för att få lite perspektiv på "kompaktkameran" P1000.

Det ligger nog inte heller i budgeten, möjligen kan man hitta någon som säljer ut paketet med Z50 och 16-50 och 50-250 för 5000kr. Jag köpte det nytt förra black friday för 6000kr. Det är dessutom relativt liten kamera och objektiv. 16-50 är en pannkakszoom i transportläget.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar