Frekeman
Aktiv medlem
Ja, jag anser att du försvarade det som skrevs med ditt inlägg. Det skrev jag tidigare också. Du kan hävda att du inte gjorde det och vi kommer att tycka olika hela tiden.
Det där "om" blir ett nyckelord även i det svar som jag skrev till Martinot.
Jag har medgivit att en uteslutning inte är ett bra sätt, det är sällan bra att använda sig av en uteslutning från en social gemenskap. Däremot så kan man gott och väl stanna inne, men du behöver inte göra det ... för all del - gå ut. Oavsett vad du skrev tidigare så har du förtydligat och tagit avstånd från mobbing.
Jag kan hävda sanningen för jag vet vad jag menade och om du ärligt kan finna något som pekar på att jag stödde innehållet i kommentarerna så får du gärna visa det. Jag kan tillägga att jag har haft mina ordentliga duster med två av herrarna som kommenterar. Du kan kolla upp det själv inte för att jag tror du är så intresserad. Nu tror jag i och för sig inte att de menade något illa faktiskt. Och, mobbing kan det inte röra sig om ifall personen på bilden inte känner till den. Tycker jag.
Precis som afe pekar på så kommenteras det alltför ofta om vad gatufoton visar; personer med avvikande klädsel, färg på håret, tatueringar istället för att fokusera på bildens komposition och helhet. Jag skulle aldrig komma med en kommentar typ "titta på den där personens frilla, ser ju inte klokt ut - att man faan kan se ut så osv".
Om du verkligen nu tror på det jag skriver om att jag avskyr mobbing, precis som alla andra normala och kännande personer gör, så kan du väl ändå inte samtidigt tro att jag bara ändrat mig under dagen sedan jag skrev vad du tror är ett försvar av innehållet i kommentarerna.