Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med lagerstilar i CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

PernillaLidén

Aktiv medlem
Hejsan.
Nu har jag ett frustrernade problem, mina lagerstilar försvinner då jag lägger ihop dem.
Blev så förvånad. Hur gör jag för att `ha kvar`dem? Brukar alltid göra ett nytt lager som jag `trycker`ihop diverse lager på. Men inte ens det fungerar. Känner mig lite småsne, fast det blir man väl i stressat läge då saker ska vara klar i tid ;) Vore mycket bra om någon hade svaret.

Trevlig kväll!
//Pernilla

Fel ställe!

Oj oj nu gjorde jag ett misstag, var i andra tankar skrev in denna fråga på fel ställe :| sorry läste inte noga var jag var.

En lagerstil måste vara ett eget lager. Hur skulle det fungera att lägga ihop flera till ett lager? Du gör ju separata inställningar för varje lager. Jag fattar inte...

Vill du få det mer överskådligt får du skapa en mapp och lägga lagerstilarna i.

Jag har ju olika stilar på vardera lager som jag har på bilden här men, när jag tex sparar till jpg ja så försvinner lagerstilarna, de gjorde de aldrig förut. Tex att lägga lager 5 på 8 som är tom då försvinner stilarna, de har fungerar på CS1. Trycker alltid ctrl e men i cs2 verkar det som att jag har tappat förmågan :) frustrerande iaf.

Bilagor

• vis.jpg
    vis.jpg
    79.4 KB · Visningar: 185
varför vill du lägga ihop ett lager med ett tomt lager? varför inte bara ta bort det tomma lagret?
eller har jag missat något?

Hum nu fungerar det, kan vara att bilden var 5x1,5 m som det blev mysko ;) Sedan råkade jag nog ha png format ist för psd. Aja, var nog stresstrött eller nåt;)

Bildens format har ingen betydelse däremot filändelsen. Måste vara psd för att ps skall spara bilden med de olika lager du skapat. Hoppas du förstår mitt svammel ;)

Mvh / Peter

tips.
spara bilden i tif med lzw-komprimering.
på så sätt blir filerna fortfarande med lager, går förvisso lite långsammare att öppna, men tar mindre plats än en psd.

Hm tror kke det inte var så mycket fel ändå, kollar igenom nu och märker då jag har bilden i "aktuella pixlar" så ser det ut som det ska, blir så mycket underligare bilder då bilden är är utminskad. Så det var visst inget fel, bara jag som aldrig jobbat med bilder över en meter stora ;) Man lär sig nåt nytt varje gång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar