martinot
Aktiv medlem
Sen påverkar det säkert att Sonys brand bygger mycket på deras tekniska innovation (deras handhavande har ju inte alltid varit optimalt och utbudet av objektiv begränsat), så Sony har säkert en större andel användare som värderar ny teknik högt, jämfört med NiCan.
Tror du även har rätt gällande denna fjärde orsaken.
Eftersom Sony kanske är mer fokuserade på finesser och ny teknik, än "tråkiga" saker som handhavande och optik (även om bättre idag på FF-sidan), så är det nog så att deras kunder ofta värderar det väldigt högt över annat. Då är deras typiska kunder också säkert villiga att betala för att vara först med alla nya finesser och ny teknik.
Inget konstigt i det.
Marknaden och företagen är smarta att tjäna pengar och ta till vara på en sådan typ av efterfrågan.
sedan får väl dom värsta kritikerna tycka att Sony är så dåliga att dom inte kunde bygga en A7RIII redan från första gången.
Vilka är dessa "värstingar" till kritiker som tycker så?
Har inte läst eller sett något sådant alls, men kan säkert ha missat något udda test (du får gärna länka).
Verkar som en mycket besynnerlig åsikt att ha tycker jag. Verkligen väldigt märkligt kan jag hålla med dig om.
Därav att jag är grymt nyfiken på vilka testare och kritiker som påstår detta...