Galaxens President
Avslutat medlemskap
ganska skrev:
Vafan...
Förlåt Viktor, säg brett dalmål istället då. Du skall höra mig snacka efter att jag varit hem och hälsat på mor och far en vecka .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ganska skrev:
Vafan...
andewid skrev:
Resturangägaren skulle däremot kunna säga att han inte gillar homosexuella i tidningen eller på radio eller så. Men kan kan inte uppmuntra till övergrepp eller liknande.
Nej det är inte olagligt att utala sig nedsättande om någon.Graal skrev:
Du tycker alltså att lagen om hets mot folkgrupp är felaktig och borde avskaffas? Att i t.ex radio uttrycka sig nedsättande om homosexuella som grupp är ju straffbart enligt nu gällande lag.
ganska skrev:
Orka diskutera med någon som har en banan upptryckt i öronen och inte ens försöker förstå...
"Skåningen" skrev:
Vågar inte ens tänka tanken på VAR du har din banan placerad
andewid skrev:
Anna, precis som du skriver blir det mycket svårt att skapa en bra regel som inte hindrar legitim reklam, tv, tidningar osv.
Vem är det som bestämmer vad som är lättklätt då? På 40-talet hade vi helt andra åsikter om vad som var lättklätt än vad vi har idag.
andewid skrev:
Nej det är inte olagligt att utala sig nedsättande om någon.
Om det vorde det skulle vi sätta stora delar kyrkan i fängelse!
Och jag sa inte att lagen om hets mot folkgrupp skulle avskaffas heller. Hets mot folkgrupp är inte samma sak som att säga att man inte håller med om eller tycker illa om.
Enligt dig skulle jag alltså inte få säga att jag tycker Kristendomen är konstig och fel, eller att budism är det bästa som hänt, eller att du är konstig eller att kungen är ful, eller att Martin Stenmarck sjunger sunkdåligt.
Precis. Han vill inte förlora väljare till Feministiskt initiativ. Tyvärr är det en väldigt populistisk politik.FredrikArvidsson skrev:
Göran är pressad av extremfeminismen.
Graal skrev:
Vill du därmed säga att vi ska tillåta att de rasistiska, nazistiska, anti-homosexuella idéerna m.fl. praktiseras genom våra mänskliga fri- och rättigheter eftersom vi tillåter och, enligt dig, även uppmuntrar vänsterextremistiska idéer?
Nåja. "Rika" är inte en folkgrupp, och det är väl mest de som vänsterextremisterna vill åt.jonasstensson skrev:
Påvisar bara hyckleriet i att förbjuda högerextremistiska grupper att framföra sina åsikter, samtidigt som vänsterextrimistiska grupper fritt kan framföra sina egna åsikter.
jonasstensson skrev:
Påvisar bara hyckleriet i att förbjuda högerextremistiska grupper att framföra sina åsikter, samtidigt som vänsterextrimistiska grupper fritt kan framföra sina egna åsikter.