Annons

Pentax k7d

Produkter
(logga in för att koppla)
Så om inte Nikons ersättare till D300 eller Sonys
ersättare till A700 trycker ner K7 i skona,
så tror jag inte på ett prisfall mer än marginellt i år.

K7:an når ju inte upp till dagens D300:as prestanda....så kommande D400 LÄR trycka ner K7 i skorna...men det är ju inte därför man väljer Pentax :)
 
American Photo..

..Editor's Choice Awards 2009 july/august issue:

"We couldn’t decide whether the Nikon D90 or Pentax K-7 should win the Advanced D-SLR of the year, so we chose them both. Yet each has different strengths: The Nikon is a low light champ, the Pentax an affordable pro-spec workhorse."

Dom kan dom Amerikanerna, känns ganska Finfint just nu.
 

Bilagor

  • American Photo_Page_1.jpg
    American Photo_Page_1.jpg
    38.3 KB · Visningar: 780
Var förbi på Kungsholms Foto för att frottera inför ett nytt optik köp. Dom hade precis fått in en K7:a.

Dom hade även börjat bygga upp lite mer optiksortiment än vad dom haft tidigare.

Kan dock inte bestämma mig för ifall det ska bli Pentax DA50-135/2.8 eller Sigma 50-150/2.8, är det någon som provat och jämfört ovanstående optiker?
Eller är det något annat man bör kika på som är vassare i ungefär samma omfång, ljusvärde, vikt.

Mvh AH74
 
Nu har de fått in K7 på mediamarkt här i Växjö, och jag har precis klämt på den :)
Oj, vilken underbar kamera :) Perfekt storlek och den känn genomtänkt.
Hmm, varför köpte jag precis ett DA35? ;)
 
K7:an når ju inte upp till dagens D300:as prestanda....så kommande D400 LÄR trycka ner K7 i skorna...men det är ju inte därför man väljer Pentax :)

Du menar bilder/sek?
Själv har jag inte använt seriebildtagning än
på min K10D...

Förresten blir D300ans efterföljare D300S,
uppdaterad med filmläge.
 
Senast ändrad:
Du menar bilder/sek?

Javars, 8 bps max på D300:an är iof lite mer än 5,3.....men viktigare parametrar där D300:an övertrumfar K7:an är tex hög-ISO-prestanda, AF-prestanda, blixtsystem/blixtexponering....mm?

Men som sagt...Pentax väljer man av andra skäl...finurlighet, känsla och EQ hos husen var det som vägde över för min del...plus en personlig "känsla" för Pentax sedan analogtiden. Har nyligen switchat från ett D200-baserat Nikonsystem till Pentax (K20D).

Ha'de / Matti
 
Bläddrade lite i senaste numret av DigitalFoto och såg deras test av K-7. Skribenten verkade vara väldigt lyrisk över kameran och alla dess funktioner. Den fick väldigt bra betyg och deras utmärkelse!

Kul!
 
jag funderar på att byta upp mig till en k7:a, men är det nån här som vet ungefär hur mycket den kostar på media markt? de kan ju ha rätt bra priser ibland
 
Mediamarkt tog ca 12900:- i Jönköping när jag var inne för att klämma och känna.

Dröjer nog innan jag har råd med det + att jag nog vill ha ett batterigrepp då den kändes lite liten i handen.

Hoppas att många handlar så blir det plus för Pentax vidareutveckling, framtid och fler begagnade till mig :)
 
Hemkommen efter 3 veckors underbart tältvagnande i soliga Italien och steniga Kroatien. Har besökt en del "sevärdigheter" (bl.a 2 st koncentrationsläger) och upptäckt att behovet av att köra på höga ISO är stort... Har en K10 och visst funkar det med 1600 om man bara skall printa i 10x15, men är K7 mycket bättre när det gäller brusegenskaperna? Älskar min K10 med batterigreppet och den nya kameraremmen (pacsafe) men är inte nöjd med bruset på höga iso så jag funderar på en K7 med bg... Vad säger K7-ägarna om bruset?
 
K-7 kostade 11990 för bara huset på Mediamarkt och 1000 till med 18-55 Wr.

Och Karin, JA bruset är betydligt bättre än på K10!
 
Och Karin, JA bruset är betydligt bättre än på K10!

Men tyvärr inte nämnvärt bättre än vad k20d presterar, vilket är lite synd. Känns lite som att köpa "gammal" teknik när kameramodellen innan är lika bra. (Sen är den givetvis bättre på många andra punkter, men ändå...)
 
Men tyvärr inte nämnvärt bättre än vad k20d presterar, vilket är lite synd. Känns lite som att köpa "gammal" teknik när kameramodellen innan är lika bra. (Sen är den givetvis bättre på många andra punkter, men ändå...)

Jag har för mig att K20 inte var "supermycket" bättre än K10. Kanske lika bra att vänta till nästa uppgradering. Är ju jättenöjd med kameran annars. :)
 
Jag har för mig att K20 inte var "supermycket" bättre än K10. Kanske lika bra att vänta till nästa uppgradering. Är ju jättenöjd med kameran annars. :)

Som glad K-7 användare på före detta ägare av K10D så skulle jag inte uppgradera till K-7 om det bara vore för bättre brusnivåer på höga ISO. Men K-7 är så mycket mycket mer...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.