x-country
Aktiv medlem
Jörgen, du som har batterigreppet; visst kan man fortfarande ha med sig ett extra sdkort om man kör med litiumbatteriet, men aldrig plats för fjärrkontroll längre?
Det stämmer bra det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jörgen, du som har batterigreppet; visst kan man fortfarande ha med sig ett extra sdkort om man kör med litiumbatteriet, men aldrig plats för fjärrkontroll längre?
Såg precis att cyber har K7 på lager med kitzoomen....
.............................. ."Jag har inte den förmågan"....HaHaK 10 D hade en bruksanvisning som började med ordet "Innehäll"
Jag älskar manualen, redan sidan 1 bjuder på:
"Beroende på sin fysiska kondition kan vissa användare få klåda, utslag eller eksem. Sluta omedelbart att använda kamerran och sök läkare om detta inträffar"
s.3
"Se till att barn inte kommer åt SD-minneskortet. SD minneskortet kan sväljas av misstag. Sök omedelbart läkare om kortet råkat sväljas."
Nja kanske har den blivit lite mer lättförståelig, men det finns en bit kvar att gå.
Jag vet att jag också hade svårt att begripa förklaringarna om hur man fotar med manuella objektiv, och då har jag ändå gjort det redan med *istDS.
Så här gjorde jag:
Steg #1 Ratten på M
Steg #2 Under C menyns 6:e flik (långt åt höger)
Steg #3 Nr 37 "användning av bländarring", sätt på "Tillåten"
Steg #4 Kör på Av (välj själv bländare) Gäller alla man. objektiv.
Saken är BIFF!
Kör så det ryker o Lycka till!
Bild tagen idag på Rejmyre Marken (Ög)
1/5000 sec. SMC PENTAX 1:1.8/55 (man. från ca. 1975), ISO 100 + K-7 förståss
Jo, jag har inte haft några problem att fota med manuella objektiv, jag bara menar att instruktionen i manualen inte hjälpte så där väldigt mycket, snarare tvärt om
Här en bild med superskarpa M100/2.8
Steg #1 Ratten på M
Steg #2 Under C menyns 6:e flik (långt åt höger)
Steg #3 Nr 37 "användning av bländarring", sätt på "Tillåten"
Steg #4 Kör på Av (välj själv bländare) Gäller alla man. objektiv.
Angående Steg #4: Visst är det väl bara A-serieobjektiv och nyare som tillåter användning av olika bländare på nyare D-SLR hus!? M-gluggar och tidigare tillåter väl bara körning på full glugg dvs vidöppen bländare (Det står F-- i LCD'n på huset, dvs gluggen kan inte kommunicera vald bländare till huset vare sig elektroniskt eller mekaniskt).
mvh / Matti (nybliven K20D ägare som just testat gamla M-gluggarna
Den var riktigt bra,, nu blev man sugen på en K7d, fast man lovat att K20 räcker