En av bitarna med troll är att dom skapar inflamerade debatter på forum bara för att... så enligt den definitionen är du troll.
Vanligen håller troll sig anonyma, vilket du gör. (även om jag tror jag vet vem du är)
Åter till sandlådan: Ja, jag anser inte att mitt beteende är Trollikt, du gör det, spelar ingen roll egentligen. Troll eller ej så har jag har varit tydlig med att jag VILL få fram Passionen med stort P för kamerateknik hos diskussionsdeltagarna.
Hur vet vi att du verkligen har den utrustningen om den inte producerar bilder ??
Än sen? Blir K5s egenskaper sämre om jag inte producerar vilder/har den utrustning jag påstår att jag har? Blir mina argument mindre goda om jag tar dåliga bilder? Jag upplever det som en fara om detta forum godkänner argument från individer först när de:
1. Är helt öpna med var de bor, telefonnummer, bild på sig själv, frun och barnen samt huset.
2. Visat att de kan fotografera bilder som godkänns av alla deltagare i diskussionen som tillräckligt "bra/fina" för att få vara med. - Notera att jag inte kommenterar bilder i min OP, jag är intresserad av att diskutera skillnader i utrustningens funktion/funktioner
Och hur kommer det sig att du lägger upp en debatt om K-5 när du tydligen inte äger en själv?
Ja, nu är det ju så att jag trots din misstro äger en K5, även om detta inte spelar någon roll (se min post ovanför). Detta hade spelat roll om INTE haft tillgång till K5/andra märken för att kunna ta testbilder under olika förhållanden, samt om jag uttalat mig om ergonomin under lång tids användning.
Jag har avsiktligt undvikit att redovisa alla utrustning i fotoväska och känner att det nog egentligen är korkat av oss allihopa att lägga ut vilken utrustning vi har (funderar på att tömma fotoväskan helt)- det blir mera som en inköpslista för tjuvar tycker jag
Hur kan du jämför med alla andra märken då du bara äger Pentax?
Har tillgång till andra märkens kameror/tillbehör för tester, kan dock inte uttala mig om ergonomin under lång användning, men uyttalar mig gärna om ergonomiska missar som man upptäcker efter en sekund (tvåhandskrävande strömbrytarpåslagning med mera.
Jag är inte anti-Pentax, men debatten är som om författare skulle diskuterar vem som har bäst skrivmaskin. Ut och plåta och visa att du kan använda en kamera först
Hehehe, detta har jag inte tid att svara på, nu går jag ut och tar lite bra bilder istället...
, Nåja som sagt, kommer mina argument att övertyga dig om jag mailar dig en bild som är så underbar att den slår allt du sett eller kommer mina argument att mista alinnehåll om jag bara producerar lomoliknande bilder? Jag anser att detta inte spelar roll för sakargumenten, hoppa gärna på mina sakargument, men lämna min fotograferingsförmåga till andra diskussionstrådar.
(För er som är nyfikna skulle jag vilja beskriva min fotoförmåga med ett citat från ett annat forum "I take lots of pictures, most of them suck...")
(Men vissa går att sälja ;-()...)