Starsailor
Medlem
Ludix skrev:
Jag är D80 ägare=)!
Jag har själv varit i precis denna situationen, valet mellan K10D och D80. Vilken det blev vet ni
Tycker du ska köra på Cyberphotos erbjudande med D80 hus, 18-55 mm VR med batterigrepp. Kände på den med batterigrepp på på Elmia i fredags. Påminner om en D3:a
Ah!
Kul med en som varit i samma situation. Då vet du hur svårt det är!
Men om jag ska dra det till sin spets så är det egentligen bara vädertätningen (ok, lite stabilisering också) jag saknar med D80. Hade den haft det vore det inga problem att välja.
Hur mkt tål egentligen D80?
* Ska man t ex få ångest eller överlever den ett lätt duggregn en kortare stund?
* Klarar den resor till subtropiska länder?
* Får den fnatt om jag är på en strand och det börjar blåsa lite sand på den?
* Och hur går det om jag bor i tält en vecka med fukt som kan uppstå?
* Lite snö (inte snöstorm
Skulle detta ovan vara ok, så vore det kalasbra, men jag vet inte. Ska även tillägga att jag är väldigt rädd om mina prylar och när kameran inte används kommer den givetvis att ligga i väska.
Om ni har någon info så vill jag hemskt gärna höra. Ska nog skriva en separat tråd om detta..
En sak till: Vad är ett bra pris på en beggad D80 idag enligt er? Jag köper gärna beggat om priset är rätt. Jag kan i dagsläget köpa en ny D80 inkl 18-55 objektiv och batterigrepp för 7499:-
Men batterigreppet vet jag inte om jag vill ha för det gjorde kameran mindre skön (eller bara ovant). Objektivet vet jag inget om eftersom jag inte är alltför erfaren i objektivvärlden, men vad jag förstår vill man kanske byta ut det relativt snabbt.
Tack för alla svar, det uppskattas!