** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax FF officiell!

Produkter
(logga in för att koppla)

Oh, det var nog lite busigt av Cyberphoto.

Ingen annan (vad jag vet) har fått publicera fullstora testbilder från en K-1'a med firmware 0.38.

Det verkar finnas otäcka bandningar i bilden från och med iso 3200 och uppåt, men om de kommer från kameran eller någon form av flimmer i belysningen vette tusan. Banden flyttar sig lite mellan en del bilder så troligen är det ljuset. Men det kan ju även vara interna störningar, och kanske en av orsakerna till att inga fullstora bilder fått publiceras tidigare.

Cyberphoto test

Påpekade bandningen för cyberphoto, de har nu tagit bort testet. Vill nog vänta tills rätt version finns. Beställde en idag från lokala handlaren som satsar på pentax.

Leveransdatum

Råkade träffa Per från Focus Nordic på lunchen. Tyvärr har ngt hänt med leveransen av K-1 så han sa troligtvis runt 11-12 maj ute i butik:-(
Han sa också att det är värt väntan, en riktig kanonkamera enligt honom:)

30 st K-1 kommer till Peking den 29/4! Jag flyttar till Sverige den 28/4! Dagens I-landsproblem?!
Hoppas Cyberphoto kan leverera snabbt! ;-)

När jag ska ha en (mars nästa år) finns dom förhoppningsvis på lager......................Ska dock "klämma" på ett X-emplar när dom dyker opp!

Borde kunna greppa min i morgon. Batterigreppet är med i samma omgång, dock får jag vänta lite på 24-70/2.8

/Mats

Hemma!

Batteriladdning påbörjad. 24-70/2.8 kommer förhoppningsvis i början på nästa vecka

/Mats

Bilagor

• IMGP8036.jpg
    IMGP8036.jpg
    116.1 KB · Visningar: 18
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar