Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus E. Hjälp !!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Linus J

Medlem
JAg sitter på en E 300 nu sen jag tog studenten i fjolas. Visst jag är jätte nöjd lver att ha en kamera. Och inte förns nu känns det som att jag kan me kameran riktigt.

Jag har suttit på 2 objektiv nu sen jag fick kameran. ett " Olympus Digital 14-45mm 1:3.5-5.6 " & ett " Olympus Digital 40-150mm 1:3.5-4.5 ". Dessa objektiv följde med när man köpte kameran. Jag har kollat mycket på nytt jag vill köpa till. Som filter,blixtar och så då olika optik.

Saken är nu att jag har nyss upptäkt att e serien har rätt begränsat med saker? Stämmer detta? Jag hittar inga filter (jo 3 st, men inte intresserad) som passar . Jag hittar bara ca: 10 objektiv till e serien.

Nu till saken. Jag vore ytterst JÄTTE tacksamm om någon snäll själ kunde länka till olika objektiv/filter osv som passar min kamera. Kan jag köra på minolta? Finns det kanske någon adapter som jag kan köpa så jag kan ha canonoptik?

jag hittade denna: http://www.olympus-sverige.com/consumer/dslr_OM_Adapter.htm .. Men jag förstår inte vilka objektiv jag kan använda med den? Vilka kameror använder 4/3 fästen?

Ja hjälp hjälp hjälp. Jag vill ha nått nytt. Kanske kan jag byta bort min mot en d70 eller så om jag ger nån extra slant? Eller vad skulle ni ta för pris för att sälja Kamerahus med dessa 2 objektiv, kartong, manualer, garanti och kvitto ?

Hjälp en vilsen nybörjare som älskar att fota nu :)

Du kan använda vilka filter som helst till dina objektiv, förutsatt att de har rätt diameter på gängorna. Det står på objektiven; 52 mm, 55 mm, 58 mm, osv.

När det gäller antalet objektiv: tror du själv att du någonsin kommer att äga fler än tio objektiv? De objektiv du har täcker rimligen in 99 % av alla behov du kan tänkas ha.

Behåll du din kamera, och grubbla inte.

Svar till samtliga.
Jag fotar lika mycket med min vanliga kamera (sånna man tar emd på semstern). Så det är inte tekninken det är fel på.

"Jag fick min första ordentliga kamera i studentpresent när jag tog examen förra sommaren. Har ännu inte kunnat köpa till några extra tillbehör, men ser fram emot att kunna ta del av mer sådant för det vore kul att testa. Jag anser annars att en bra fotograf borde kunna utgå från förutsättningarna och låta fantasin sätta gränserna, istället för utrustningen,. Man borde klara av att använda i princip vilken utrustning som helst och ändå lyckas få fram en bra och intressant bild." // Av mej själv.

Sådär då va den delen färdigdiskuterad.

Det som jag troligen inte fick fram va detta. jag vill gärna ha ett vidvinkel objektiv. Men vad jag hittat är 2 st. Ett som är dyyrt och ett som är mindre dyrt. Sen kollade jag på canon serien där man iaf kunde få ett för en rekordelig summa som arbetslös inkomstagare. SÅ kära vänner och pikare. Ni har löst mitt problem, Och tack för det. End of disscusion my friends.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar