Oj!
Skönt att du är hyfsat OK i alla fall!
Jajamän, helt klart viktigast, vill inte tänka på hur d kunde gått.
På cykel har man inget skydd alls utom möjligen en liten cykelhjälm (vet inte hur det var med det denna gång) och få en MC "på sej" ellr "på cykeln" i 50 km/h är ingen bagatell oavsett vems fel det skulle vara att det "smäller"...
Blir nu ännu mer störd på cyklisterna i hemststaden, vilka verkligen ofta tar sej fram med sina och andras liv i pant, det är sjukt illa ställt med ens det enklaste säkerhetstänkandet.Lär vässa även mej själv en bit i hur jag bär mej åt på trampcykleln framöver...
Stör mej ju även på MC-tokar som kör i stan allt från "50" till motorvägsfart och i T-shirt och badskor..(sett flera ggr i sommar, inklusive körning rakt genom rött ljus i stor korsning i vanlig dagtrafik) .
Hade en sån kört på denna cyklist hade båda två varit i ett uselt läge på alla sätt...
Nog off topic kanske...*fick en del 'shit' ur mej nu* ;-)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-5 hade kanske klarat detta med även blixten kvar i funktion...skit samma, den verkar sjukt rejält byggd (liksom E-3)
Nånstans såg jag iaf att dom ändrat konstruktionen av flip-skärmen vs E-3.Den ska vara lite annorlunda ihopsatt så den blir mer tålig, vilket ju verkar vara en bra detalj.
Överhuvudtaget får jag helhetsintrycket av att E-5 trots sin till det yttre "återhållsamma" omdesign tycks förbättrad ganska mycket på insidan, och då på precis de väsentligaste punkterna.
Det blir mer spännande ju närmare vi kommer att få se riktiga test av slutversionen, och säkert snart fler "fria skribenter" som har sitt att säga i ord och bild...
Mindre och mindra saknar jag en evt "superspecial" Oly, (typ extremt mkt "ny-teknik-späckad" prestigekamera) och mer och mer känns det som att Oly gjort precis det rätta; vässat till en redan bra existerande modell ordentligt.
Inte då "bara" pga de har små ekonomiska resurser jämfört med de stora...även på egen merit som "en kamera bland andra" nya toppmodeller tror jag E-5 kan komma visa sej ha något unikt och bra att erbjuda.