müsli skrev:
Mina två öre:
Förslag: Möjlighet att publicera album anonymt.
Om medlem kan välja att publicera album anonymt tror jag fler skulle lägga upp bilder just för att få kritik. Idag tror jag många drar sig för att publicera bilder de är osäkra över, vilket är sjukt då det är just dessa bilder som man behöver hjälp med.
Dessutom skulle man slippa tjafset om att betygen är beroende av vem fotografen är.
Dessutom tror jag de flesta vill copyrightskydda sina bilder och det blir ju lite svårt om den är annonym
David... Om man höjer gränsen så kan man ju efter att ha fått kritik lägga upp den som utställning (med ev kommentarer kvar) Då skulle man ju kunna ha 75 kritikerbilder och ex 50 uställning !? Nu om jag fattat galoppen rätt så är det ju 75 bilder som valfritt får vara kritik med/utan betyg eller uställning.
Terje plockar ett par poäng i att kategorierna behöver finjusteras en aning, ny har ju en del abstrakta verk kommit till fotosidan och de behöver ju en plats.
Vill dessutom kontra den digitala/analoga diskussionen med att jag är intresserad av om bilden är manipulerad eller ej, (speciellt när det gäller naturbilder). Jag hittade dessutom en kategori på usefilm
Alternative Process
All types of Alternative Processes welcome here. Platinum, Palladium, Cyanotype, Tintype, etc. Note: this is not a digital category
Den verkade spännande och inget jag varken är behörig till eller någonsin kommer att bemästra men troligtvis titta på och förundras och fashineras
Sedan tror jag man kan hitta en lösning på de som inte vill se naket genom att göra det till en egen kategori och att man som medlem kan välja att filtrera bort det... På så sätt slipper ex de unga fotograferna (minderåriga etc) exponeras för ngt de borde kunna avstå om så föräldrar vill. Samt att de som gillar att titta / fotografera naket också får sin plats här.
Humor är en kategori jag saknar och något jag vill se mera av... Nu är mina försök att driva utvecklingen frammåt avklarade för denna kvart !
Kan det inte varaa så att guldkornen bestämmer medlemmarna ??? 10 guldkorn hos andra fotografer som jag inte kan vara utan ...
Jag vill gärna kunna se om en bild är länkad för jag tycker att det är ohyfs att ta bort en bild någon bemödat sig med att lägga upp som favorit...
/Kristian