Med risk för att repetera sig...
Här kommer mina favvoönskingsfunktioner...
- Kunna se på en bild om den är länkad till någon
Ex: Medelbetyg: 4.29 Antal röster: 7 Antal kommentarer: 11 <b>Favorit: 5</b>
------------------------------------------------
- Bevakningssida för mina favoritfotografer
Mats Axell (72
bilder ) (5 kommenterade) (
senast inlaggd 2003-11-19)
Peter Karpestam (75 bilder) (5 kommenterade) (senast inlaggd 2003-11-14)
Magnus Wahlgren(75 bilder) (5 kommenterade) (senast inlaggd 2003-11-19)
------------------------------------------------
- Möjlighet att kunna tipsa bildmässigt ... kolla in detta jag gillar det
http://www.photo.net/photodb/photo?photo_id=1777507
-------------------------------------------------
Skippa 75 bilders gränsen utsn hitta en lagom mängd bilder. Jag tycker att de borde flyta fritt mellan kritik och utställning, portfoliosidan kan vara kvar. Jag har fastnat för photo.nets idé där man lägger upp så mycket bilder man vill och sedan väljer ut vilken man vill ha kritik på, på så sätt kan man blanda kritik och utställning.
Möjlighet att kunna få ha en fotosidan mailadress som kan forwarderas till ens privata . I portfolion står nämligen den oficiella och det innebär spam...
- Gör någonting åt bildkomprimeringen så att trenden att lägga upp mindre bilder upphör... Det är stört omöjligt att bedömma en 500pixel bred bild på upplösning 1280*1024 eller 1600*1200
Något är lurt med den bilden som skapas av fotosidan om man har den så att det finns möjlighet att förstora...
- Möjlighet för medlemmar att kunna skriva artiklar eller presentationer. Ex om man vill skriva en artikel om macrofotografering eller om en viss händelse etc.
Sedan är ju alltid listor lika kul att beundra... Mest betittade de 24 senaste timmarna, 3 dygnen, veckan, månaden, året, alltid samma sak med antal röster, antal kommentarer osv.
Möjlighet att kunna lägga in tekniskt data (alltså ett par fält till) för ex bländare, slutartid, filter etc...
Skall vi behålla betygen så är det nog dags att förändra dem, ex Orginalitet och estetiskt det ger nog rättvisare betyg. Skala 1-5 gillar jag då den är bättre än
Möjlighet att kunna rösta fram bästa kommentar eller kommentatör så det blir en sporre att kommentera bra !
Säkert en massa mer men nu får jag skrivkramp och skall försöka göra lite nytta
Tack för att du finns fotosidan.se
/Kristian