ANNONS
Annons

Nya Canon digital kameror på g...

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
.. nus kall det spridas på ryktena :)

Har fått lite konkret info om vad som kkomma skall :)

OBS Detta är inte ALL INFO Om vad som kommer..

Ixus 400 kommer vara kvar
A80 likaså
300D också


Nya modeller nu som ersätter
A70
A60.
Ixus II

Det mest intressanta...
Det kommer en ny 10D MEN OBS.. Inte till PMA utan senare...
Vad senare är... Det vet i sjutton men det är en annan sak ;-)

OBS... Har inte kollat vad som kommer i prisnivån 1D eller högre.. Men troligen kommer det en där också...

Om detta är rätt?? det vet vi den 9/2
 
Enligt Canon ska det komma 7 modeller. Du nämner 4-5 st.

Enligt andra rykten kommer en ersättare till 10D med lite högre upplösning, men i övrigt oförändrad. Det låter rimligt. Frågan är mest när.

Prisnivån för nya 1D vore toppen att få koll på.

Kan du försök mjölka ut mer?

/M
 
Magnus


Dessa var de modeller som jag snabbt kunde få besked om..
Den personenn jag pratar med "jobbar" medst med konsumentproduktern så...

Avseende 1D kan jag få svårt att få besked på men jag skall mjölka lite.

Känns i alla fall inte som fel att köpa en 10D nu då det verkar som modellen "bara" får mer i upplösning...

Sedan.. Kan inte ange källan.. ¨
Men den har gett mig bra info förr om åren så....
 
Senast ändrad:
Frågan är ju då.. om 10D kommer med en 8MP sensor..om de då har en bättre signalprocessor. För annars kommer ju kameran att leverera bilder med mer brus i...
 
G5 har mer brus än G3, men Canon kan ju ha blivit bättre på att hantera bruset också.

Jag tror att rädslan för vad konkurrenterna kommer med tingar upp dem på 8-9MP och de som vill ha extremt lågt brus hänvisas proffsmodellerna.

Konsumentens makt är stor, det är inte heller alltid konsumenten vet vad som är bäst...
 
froderberg skrev:
Jag tror att rädslan för vad konkurrenterna kommer med tingar upp dem på 8-9MP och de som vill ha extremt lågt brus hänvisas proffsmodellerna.


Eller så behåller de 10D.. Så vill man ha lite brus.. Mindre pixlar....
Förresten..Minns ni dessa infekterade disskusioner om att en analog kamera hade 6 megapixlar och att MAN ALDRIG skulle nå dit med en "konsumentdigitalkamera"..

Dessa snack gick här när jag började snacka foto på nätet för 2-3..... Fan vad tiden går....
 
1D mk II, 1Dn eller 2D (vad den nu kommer att kallas) kommer att ligga på "i underkant av 60K norska" enligt min källa..

8Mpixel
8.5fps
1.3x förstoring

/James
 
froderberg skrev:
Fast den är bortplockad i datorerna hos fotohandlarna och på scandinavian.. Nu är det Eos 1D mark II som gäller :)

Jo, jag läste det..det var därför jag blev förvånad att 10D var borttagen men 1D fortfarande kvar..skumt.
 
Jepson skrev:
om ni går in på Canon hemsida http://www.canon.se/canon/webconfig.nsf/main?OpenNavigator&sel=1 och klickar er fram till dom digitala systemkamerorna så ser ni att 10D är bortplockad.

Detta bekräftar nog att 10D har slutat att tillverkas och att en ny model är på ingående :)

*LER* Aj Fan ;-)

Inte alls bra ;-) HAr ju sålt av min jävla kamera ju :)

Står utan kamera i kanske månader låter inget skoj alls...


MEn Scandinavian har dne kvar på sidan i allafall..
MEn 30 Stycken på order....

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.asp?itemid=30991

MEn.. VET att canon svenska AB inte fått några besked alls av Canon Europa när de får leveranser av 10D eller i vilka kvantitieter ;-)

Så..... Det är kanske osm ni säger...

VEt också att ett annat lands canongrossist har sagt att de skall kunna leverera men att de backat... Och nu inte gett några besked...
 
Är 60K verkligen dubbla priset ?

Vad jag kommer ihåg (kan vara helt fel) så kostade 1D det när den lanserades, och har dumpats i pris bara de sista månaderna, troligen för att tömma lagrena till Mark II kommer..

Eller är jag helt fel på det ?

/James
 
slowcoder skrev:
Är 60K verkligen dubbla priset ?

Vad jag kommer ihåg (kan vara helt fel) så kostade 1D det när den lanserades, och har dumpats i pris bara de sista månaderna, troligen för att tömma lagrena till Mark II kommer..

Eller är jag helt fel på det ?

/James

Jo, den kostade runt 60kkr när den lanserades.. MEN...och detta är ett stort men.. Nikons D2h kostar 38,5kkr, vilket gör det ganska omöjligt för Canon att ta 60kkr för den. Trots att den har dubbla upplösningen och i princip samma prestanda som D2h så tror jag ett mera rimligt pris är runt 45kkr, helst under 40kkr.
 
Jeppe skrev:
så tror jag ett mera rimligt pris är runt 45kkr, helst under 40kkr.

Jaa..för det får man ju någonstans mellan 350-500 rullar film + framkallning. 425st rullar om man räknar ett snitt på dessa. Det är i runda slängar 8 1/2 års filmförbrukning för min egen del. Jag håller mig nog till film.. ;=)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.