Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Canon digital kameror på g...

Produkter
(logga in för att koppla)
För mig är det ett års förbrukning. MEN man får ju ofta betalt för filmen på fakturen. MEN det vill ju folk inte betakla för längre då de vet att det finns digitalkameror. MEN man kan ta en startkostnad vid användning av digitalkamera.

Jag räknar att kameran ska betala sig på två år för mig. Det känns svårt att konkurrera med analogt nu.
 
forstheim skrev:
Jaa..för det får man ju någonstans mellan 350-500 rullar film + framkallning. 425st rullar om man räknar ett snitt på dessa. Det är i runda slängar 8 1/2 års filmförbrukning för min egen del. Jag håller mig nog till film.. ;=)

Jaha ja... då vet vi det Jonas ;)

Det finns ju faktiskt andra skäl än filmkostnade till varför man köper en digitalkamera, dessutom i denna kaliber...

/Jeppe - som mycket snart "betalt" sin 10D i filmkostnad räknat...på mindre än ett år
 
Hmm...pratade precis med Canon Sverige och de lät meddela att det INTE kommer ngn ersättare till EOS 10D på PMA 2004 och att det bara var ett misstag att den var bortplockad från webben. Anledningen till leveranssvårigheterna är att man helt enkelt sålt många fler 10D än prognostiserat. Detta i kombination med en accelererad fsg av 300D.Vad tror ni?
 
hurtig skrev:
Hmm...pratade precis med Canon Sverige och de lät meddela att det INTE kommer ngn ersättare till EOS 10D på PMA 2004 och att det bara var ett misstag att den var bortplockad från webben. Anledningen till leveranssvårigheterna är att man helt enkelt sålt många fler 10D än prognostiserat. Detta i kombination med en accelererad fsg av 300D.Vad tror ni?

Att du kan ha rätt... Har samma info från min källa.. Det kommer en ny 10D men INTE till PMA...

OBS olika källor...
 
Maverick28 skrev:
Att du kan ha rätt... Har samma info från min källa.. Det kommer en ny 10D men INTE till PMA...

OBS olika källor...

Jag är övertygad om att ersättaren till 10D är på G, men kanske inte till PMA. De vill väll sprida sina godsaker för att få maximal uppmärksamhet.
 
Jag var inne på Canons svenska sida. Jag såg att 10D var bortplockad från listan över digitala systemkameror. Verkar skumt!!
 
A80 är i en annan prisklass, inte ersättare av A60/A70.

A60 = ca 2000:-
A70 = ca 3000:-
A80 = ca 4000:-
 
froderberg skrev:
Jag är övertygad om att ersättaren till 10D är på G, men kanske inte till PMA. De vill väll sprida sina godsaker för att få maximal uppmärksamhet.
Ja, och troligen inte ens Canon har resurser att släppa helt nya versioner av varje modell var 12:e månad...åtminstone inte med särskilt stora ändringar. Som jag sagt förr kan knappast heller själva huset uppgraderas särskilt mycket mer.

Det vore inressant att se en EOS med EVF, EF-fattning etc. Ett helt nytt koncept alltså. Förr eller senare så kanske...
 
Canon satsar 70 procent av sitt kapital på utveckling just nu... så jag tror att de visst kan spotta ur sig kameror.

Men ur PR-synpunkt bör man ju sprida nyheterna. Det kan ju också finnas distributions och produktionsskäl.
 
froderberg skrev:
Canon satsar 70 procent av sitt kapital på utveckling just nu... så jag tror att de visst kan spotta ur sig kameror.
Det spelar ingen roll om de satsar 200% av sitt kapital. Det är inte pengar som utvecklar kameror utan ingenjörer...ganska vassa dessutom. Såna växer inte på träd bara för att Canon gjort succe' med sina DSLR-kameror.
Jag VET. Jag är i branschen...
 
Maverick28 skrev:
Nej inte ännu-... Men återkommer när jag vet ;-)
Får väl hålla ett öga eller två på denhär tråden :p

Men om man skulle spekulera lite så tycker jag att efterträdaren för A70 borde ha 5mp (eller 4) minnst lika stor möjlighet till manuella inställningar och kosta runt 3200? Låter rimligt eller? Hoppas dom lägger till möjjligheten för extern blixt också...
 
Att 10D är bortplockad på Canon sajten får man nog bara ta som att Webbmastern har snuttat på flarran på arbetstid :) Nu ligger icke digitalkameror under digitala system på engelska dessutom. Snurr! Snurr!

//Freddie
 
10D är inte bortplockad, den och 1D ligger under vanliga systemkameror (inte digitala) av nån anledning.
1DmkII ligger under digitala systemkameror...
 
Mycket talar för att Canon släpper en "3D" på Photokina i september. Om nu en efterföljare till 10D skulle komma mellan PMA och Photokina, vilka andra tillfällen eller stora mässor skulle kunna vara tänkbara?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.