ANNONS
Annons

Ny Nikon kompakt med 18X zoom och ISO 6400!

Produkter
(logga in för att koppla)
Så länge de inte slängt in en APS-C sensor lär ISO 6400 vara helt oanvändbart men 27mm i vidvinkelläget är ju trevligt.

Visst är man sugen på en bra Nikonkompakt som komplement. Synd bara att den inte har
- blixtsko
- högre upplösning på filmen

Så den blev det inte. Nästa modell tack!

Leo S skrev:
Visst är man sugen på en bra Nikonkompakt som komplement. Synd bara att den inte har
- blixtsko
- högre upplösning på filmen

Så den blev det inte. Nästa modell tack!

Rawformat saknas. Bara upp till ISO 2000 i 10 MP och därutöver enbart i 3 MP eller lägre. Auto-ISO bara upp till ISO 800. Verkar inget vidare för 3500 Kr.

Det är tur Nikon gör bra DSLR för kompakterna har aldrig imponerat.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/CPP80/CPP80A.HTM

Senast ändrad:
Olympus har ju redan en 10Mpixel-kamera med 20x zoom, så varför är alla så upphetsade?

Är inte detta Nikons första kamera med sensorstabilisering?
Något som kan verka lovande inför framtida systemkameror.

Fogel70 skrev:
Är inte detta Nikons första kamera med sensorstabilisering?
Något som kan verka lovande inför framtida systemkameror.
Jag har inte kollat, men förutsätter att det finns i andra kompakter från Nikon. Det finns dock inget som talar för att Nikon skulle införa något liknande i sina dslr -- där har man ju redan ett överlägset system för bildstabilisering.

Vad skall den här kameran vara bra för, man blir ju bara ledsen när man ser fanskapet, ful som stryk är den också.

/kent

Det avgörande på kameror av den här typen är, enligt min mening, hur bra evf de har. Vad jag förstår är Nikons nya varken bättre eller sämre än konkurrenterna.

Teodorian skrev:
Hoppas Nikon har fler nyheter innan året är slut.

http://www.dpreview.com/news/0804/08041003nikonp80.asp
Kul och lite innovativ nyhet från Nikon. Priset på såna här kompakter är väldigt tilltalande. Det skall bli roligt att läsa recensionerna, särskilt med avseende på optisk kvalitet, brusegenskaper och AF-hastighet. Med Nikon stora framsteg inom brusreducering kanske denna generation kompakter ändå lyfter ribban till anständig nivå jmf med tidigare (allt är relativt...jag vet att sensorn är liten :).

den kommer säkert inte vara bättre än nån annan långzoomare, förstår iaf inte varför den skulle. Nikon gör ju inga andra kompakter som direkt sticker ut som bättre än de andra på markanden. Det som skulle kunna göra den till ett vettigare val än de andra alternativen är väl om den har lågt brus, riktigt snabb af och en bildkvalitet mkt högre än de andra. Så om den är ett bättre val återstår väl o se vad recensenterna säger om den, för på specifikationerna avgör man inget.

Re: Re: Re: Ny Nikon kompakt med 18X zoom och ISO 6400!

ErlandH skrev:
Jag har inte läst riktigt allt som skrivits om denna kamera, men på vilket sätt är den innovativ?
Åh, jag tänker bara på 18x zoomen samt ISO 6400. Innovativt för att vara Nikon... deras kompaktkameror har väl inte direkt tillhört de mest nyskapande modellerna... :) Men en syskonmodell i P-serien som kom förra året hade inbyggd distorsionskorrigering, det tycker jag är en fin nyhet som rimligtvis borde finnas med även i denna modell.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar