Oquist
Avslutat medlemskap
Självklart känner jag till batteriproblemen. Värst är ju nattbränderna, livsfarligt.
Tom Boings Dreamliner dras med batteriproblem. O det är inga billighetsbatterier.
Men om vi tänker efter varför ett batteri finns så finns det i mina ögon bara ett skäl till att stoppa tredjepartstillverkarna, pengar.
Jag gissar att batterierna kommer i princip från några få fabriker i låglöneländer.
Jo, jag räknade med att du kände till batteriproblemen. Men det var lite konstigt att du undvek att svara på den frågan med motiveringen att du inte köpt någon mobiltelefon (medvetet skrivet "köpt" för undvika att påstå att du inte har en mobiltelefon?).
Pengar, ja vilka pengar, RMA som är orsakade p.g.a. ett tredjepartsbatteri?
Om Nikon medvetet stoppat tredjepartsbatteri p.g.a. det. Retoriken blir samma som den i frågeställning som Rommel ställde. Om Apple kanske inte reparerar, accepterar en retur, en iPhones med ett tredjepartsbatteri är det konstigt om Nikon vill skydda sig mot dessa kostnader eller vad det kan vara för problem?
Det finns säkert bra och dåliga tredjepartsbatterier, hur skiljer man (eller Nikon) på dem?
Det har ju också nämnts indirekta själ, som att Nikon nu kan avläsa statusen på batteriet på ett tillförlitligare sätt och om det har kunnat påverka att tredjepartsbatterierna inte rapporterar sin status på rätt sätt.