ANNONS
Annons

Naturfoto i Örebro

Produkter
(logga in för att koppla)

jojje2

Aktiv medlem
Hej alla glada på fotosidan.

Jag är på besök hos min tjej i Örebro och undrar ifall någon känner till några bra naturfotoställen i Örebro. Gärna cykelavstånd från stan.

mvh

Jorge

hmmm lite tunt nära stan men karlslund väster om stan är ganska bra med svartån som flyter igenom.
Dit kan man prommenera om man följer ån ifrån stan
c:a 45 - 60 min

Oset vid hjälmaren är ett fågelresarvat, är väl sådär på vintern, kan bli fina bilder om man hittar några fåglar. Följ ån åt andra hållet, ungefär lika långt.

Det är väl de två säkra korten som finns så här års, vore det vår/sommar så kan man cykla ut till tysslingen för svanskådning.

Vill du ha lite fina vinterbilder så ta bussen upp till Ånnaboda eller Storstenshöjden och plåta lite. Storstenshöjden är ju ävan skidanläggning så det finns möjligheter till lite fina action-shots.

Jag tackar så mycket för ditt svar. Ska nog försöka ta mig till karlslund imorgon då.

Oset vid hjälmaren... där var jag idag. Det jag inte visste var att det nu under vintertid tydligen är en rastplats för långskridskoåkare och barnfamiljer. Så gissa om de hade skrämt iväg allt som har med fåglar att göra.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.