Annons

Någon som fått sin 20D ännu?

Produkter
(logga in för att koppla)
sagan skrev:
Tack, Håkan..japp..det här suger verkligen (!!), tur att man har två kamerahus.

Har ni sett något värre så säg till:
http://fphoto.org/Kim10D/20D/skit2

Inte helt olikt Tomas Kvick, rena kriminalfotot alltså. Dina modeller kommer se ut som Ulrice Meinhof :)

Åter till allvaret ... trist att det blir så här. Någon som vet om det här är ett vanligt problem med det nya huset?

PS. F*n vad svårt det var att komma på kvinnliga brottslingar. På herrsidan är det ju helt annorlunda ;)

/Johan
 
hansen2 skrev:
Inte helt olikt Tomas Kvick, rena kriminalfotot alltså. Dina modeller kommer se ut som Ulrice Meinhof :)

Åter till allvaret ... trist att det blir så här. Någon som vet om det här är ett vanligt problem med det nya huset?

PS. F*n vad svårt det var att komma på kvinnliga brottslingar. På herrsidan är det ju helt annorlunda ;)

/Johan

Nej inget vanligt problem
 
larsborg skrev:
Varför köa, stå med mössan i hand, när den redan kan köpas över disk i fotoaffärer i England och Tyskland?
Dessutom med ett något lägre pris än i Sverige!

Pixmania, Tyskland, uppger omgående från lager och priset € 1454 = ca 13400 + frakt.

./h@nsN.
 
Pixmania är väl franskt

Dessutom så är de intressanta eftersom priset verkar variera på land?

Om du säger att du är från Tyskland så anger de ditt pris, om du väljer "Sverige" anger de priset Euro 1566, vilket de översätter till 14356

--jalle

red-top skrev:
Pixmania, Tyskland, uppger omgående från lager och priset € 1454 = ca 13400 + frakt.

./h@nsN.
 
Färgskiftningar

Jag testade att fotografera en bild med ISO 1600 idag och fick färgskiftningar som syns kraftigt på pannan och runt ögat när jag öppnade filen i EOS Viewer Utility (samma problem som jag har läst om tidigare i denna tråd).

När jag öppnade samma fil i DPP så fick jag inte samma färgskiftningar.

Har lagt upp länkar till bilden här:

EOS Viewer Utility

DPP

Alla inställningar är oförändrade i programmen.
 
Stora skillnader

Det verkar som att Canon har väldiga kvalitetsproblem med antingen sensorn, processorn eller mjukvara. Det känns lite som att de har förhastat sig lite för att få en snabb lansering och tyvärr gjort avkall på kontrollen av komponenter.
Skillnaden mellan Kims och Oskars bilder är ju vesentlig. Kim, du verkar ha haft en väldig otur (måndas ex). Canon borde skärpa till sig, de börjar redan få en del badwill i och med detta.
Tänkte själv köpa in mig på en 20D men nu tror jag att jag väntar tills den blir stabilare.
 
Kanske inte ska vara så jätteledsen att man är på plats 64 ändå... Så får man ju inte de allra första, om det gör nån skillnad...
Men men, om det visar sig vara hårdvaru-strul så är det ju inte mycket svårare än att lämna in.

Tycker det verkar vara mjukvaro...
 
sagan skrev:
Det där är ändå inget jämfört med de problem som min 20D visar upp.
Kanske dum fråga, men:
Kan det vara någon form av grundkalibrering som blivit fel?

Var det inte så att Canons support någon gång gav tipset att
1. nollställa kameran (ta ur batterierna, LiOn + knappcell),

2. vänta en stund så kameran tappar minnet och därefter sätta i batterierna igen

3. därefter ta bilder mot vit vägg med kraftig överexponering, resp. med objektivlocket på, för att ge kameran korrekta gränsvärden för sensorn

Kanske kan vara värt att prova, om det nu inte är något egentligt fel i övrigt.
 
Stora skillnader
Det verkar som att Canon har väldiga kvalitetsproblem med antingen sensorn, processorn eller mjukvara. Det känns lite som att de har förhastat sig lite för att få en snabb lansering och tyvärr gjort avkall på kontrollen av komponenter.
Skillnaden mellan Kims och Oskars bilder är ju vesentlig. Kim, du verkar ha haft en väldig otur (måndas ex). Canon borde skärpa till sig, de börjar redan få en del badwill i och med detta.
Tänkte själv köpa in mig på en 20D men nu tror jag att jag väntar tills den blir stabilare.
Och än så länge har vi bara sett typ 2 av 300 kameror som lider av det stora problemet. Det andra borde kunna lösas med en vanlig Firmware update. Så att döma ut hela produkten på att 2 kameror har varit illa är ju rätt dumt.

Tror inte det finns någon serietillverkad produkt på denna jord där hela serien har varit felfri. Så att tjata om stora problem med sensor processor eller mjukvara är för tidigt. Det kan vara så, men statistiskt är det för tidigt för att kunna säga någonting säkert.
 
Argh! Har nu stått i kö i flera dagar, verkligen jättejobbigt o vänta... (Nä, det är inte mycket, men ändå... Jag e en av de som inte kunde med o vänta på julafton för att öppna klapparna...)

Någon som har en aning om när Canon kan tänka sig sätta fart på distributionen?

Sitter just nu med en halvt defekt Ixus v3...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.