ANNONS
Annons

Någon som fått sin 20D ännu?

Produkter
(logga in för att koppla)
Datura skrev:
jag är på plats 15 eller nåt sånt tror jag.
snackade med cyber för nån timme sen och då hade dom ingen aning om när de skulle få in fler kameror. :(

Snackade också med dem innan idag och de hade ingen aning om nåt.Har själv plats 19,så du kan ju trösta dej med att du i alla fall får din före mej....=)

Boka överallt,det var svaret jag fick av Cyberphoto då de i alla fall inte hade den blekaste aning om när de får in några.

Fick precis min från Dustin

Jag beställde 12 september på Dustin och idag när jag kom hem låg det en lapp i lådan där det stod att jag kunde hämta den på posten. Jippie! :)

Dessutom ringde de från en Expertbutik, Hamngatan, tror jag och sade att de fått in en, så de finns nog därute nånstans om man orkar jaga.

Min 20D är skickad från cyberphoto nu (äntligen)..så jag bör ha den senast på måndag (måste vänta på avin).

Jag har kollinummer...de jäklarna i videobutiken vägrar obstinat att lämna ut packet utan avi dock.

Taskig service som f*n...

Min ocksp...

De hade ringt hem till telefonsvararen och undrade om jag skulle ha kameran... Hade jag vetat att jag var tvungen att bekräfta det så hade jag ringt dem igår när jag såg att min order hade ändrat status till "skickas snart"...

Men å andra sidan så är min Konsumbutik rätt bra på att lämna ut paketen även utan avi så jag håller tummarna...

--jalle

sagan skrev:
Min 20D är skickad från cyberphoto nu (äntligen)..så jag bör ha den senast på måndag (måste vänta på avin).

sagan skrev:
Jag har kollinummer...de jäklarna i videobutiken vägrar obstinat att lämna ut packet utan avi dock.

Taskig service som f*n...

Ta med dig legitimation, kollinummer och gå ner och kräv att få ut paketet. Det går ju utmärkt att göra så på alla andra postställen. Sätt dig på disken tills dess att dom tröttnar och ger dig paketet.

Inte undra på att det blir konstigt när en VIDEObutik skall ha hand om posten. Det känns tryggt att skicka paket nuförtiden!

//

Jag brukar be om e-avi från CyberPhoto, då får jag ett SMS när mitt paket finns att hämta och då uppger man koden i SMS:et, de är de fyra sista sifforna i kollinumret. :)

Fick förresten batterigreppet idag, från Scandinavian, beställde det igår! :p

:)
Kim, jag fick också snällt vända på klacken när jag i Måndags skulle hämta ut min kamera från Cyber. Var på postcenter utan avi vilket de inte såg några problem med. Problemen kom när jag skulle betala prylarna...med amex-kort. Ne se det beviljades inte. Postcenter ser min kortbetalning som ett kontantuttag! De säger att de inte är anslutna till Amex och ser det därför som ett kontantuttag (gräns 10000kr). Paketet står snällt å väntar på mig, fast på fel sida om glasrutan. Jag återkom i Onsdags och skulle betala med mitt Nordea Visa personkonto. SAMMA problem igen. Tydligen ska man behöva komma med kontanter på Postcenter. Jag lyckades till slut göra TVÅ! uttag via uttagsblankett i en annan lucka på postcenter. Gränsen är nämligen även där under den summa jag behövde. Hon gav mig en postväxel för enkelhetens skull (avgiften för denna bjöd hon på) och jag bytte snabbt lucka igen och tror du inte killen i luckan då ville ha 20kr extra för att jag kom med postväxel. Det slutade med att han fick en minusdiff på 20 kr i kassan och jag fick äntligen ut mitt paket. Nästa gång blir det att betala direkt till cyber i förskott tror jag.
För övrigt kan jag bara säga att jag är 110% nöjd med mina nya prylar.

Mats / som lärt sig vad Postcenter går för!

Powershooter skrev:
:)
Kim, jag fick också snällt vända på klacken när jag i Måndags skulle hämta ut min kamera från Cyber. Var på postcenter utan avi vilket de inte såg några problem med. Problemen kom när jag skulle betala prylarna...med amex-kort. Ne se det beviljades inte. Postcenter ser min kortbetalning som ett kontantuttag! De säger att de inte är anslutna till Amex och ser det därför som ett kontantuttag (gräns 10000kr). Paketet står snällt å väntar på mig, fast på fel sida om glasrutan. Jag återkom i Onsdags och skulle betala med mitt Nordea Visa personkonto. SAMMA problem igen. Tydligen ska man behöva komma med kontanter på Postcenter. Jag lyckades till slut göra TVÅ! uttag via uttagsblankett i en annan lucka på postcenter. Gränsen är nämligen även där under den summa jag behövde. Hon gav mig en postväxel för enkelhetens skull (avgiften för denna bjöd hon på) och jag bytte snabbt lucka igen och tror du inte killen i luckan då ville ha 20kr extra för att jag kom med postväxel. Det slutade med att han fick en minusdiff på 20 kr i kassan och jag fick äntligen ut mitt paket. Nästa gång blir det att betala direkt till cyber i förskott tror jag.
För övrigt kan jag bara säga att jag är 110% nöjd med mina nya prylar.

Mats / som lärt sig vad Postcenter går för!
Det är exakt därför jag betalade med mastercard i förväg.

Jag har aldrig haft problem att betala upp till en 15-20000 med mitt VISA kort på postcenter.

Det som stör mig mest är dock just det faktum att dom vägrar ta det som en debitering utan envisas med att ta det som ett kontanturtag, avgift 30kr.

Och dom vägrar ta emot kontanter över 10000. Men bara av ren princip tar jag alltid ut kontanter så länge summan är under 10, sen blir jag tvungen att använda VISA kortet när det är över 10 lax.

Dock är postcenter anslutet till Nordea vilka är min bank, så kanske därför dom godtar över 10000.

Fick förresten batterigreppet idag, från Scandinavian, beställde det igår! :p
Jag tycker leveranserna är lite vridna altså, cyber fick besked om 2 veckor innan dom skulle ha grepp tillgängliga.

Jag ringde upp till fotohörnan i Umeå på tisdagen, hade min på onsdagen.
Min kompis ringde på onsdagen och fick sin (den sista) på torsdagen.
Bra pris hade de också, 15900 med 18-55!!
De är suveräna där uppe i Umeå.

Damocles skrev:
Jag har aldrig haft problem att betala upp till en 15-20000 med mitt VISA kort på postcenter.

Det som stör mig mest är dock just det faktum att dom vägrar ta det som en debitering utan envisas med att ta det som ett kontanturtag, avgift 30kr.

Och dom vägrar ta emot kontanter över 10000. Men bara av ren princip tar jag alltid ut kontanter så länge summan är under 10, sen blir jag tvungen att använda VISA kortet när det är över 10 lax.

Dock är postcenter anslutet till Nordea vilka är min bank, så kanske därför dom godtar över 10000.

Jag tycker leveranserna är lite vridna altså, cyber fick besked om 2 veckor innan dom skulle ha grepp tillgängliga.

Det var ju samma problem med mitt Nordea Visa som med mitt Amex, jag fick inte ta ut med än 10000 (kontanter) på en 14-dagars period eller nåt i den stilen.
Funderar på att ringa Postcenter och ta reda på vad som egentligen gäller.

sagan skrev:
Svaret man får från postcenter är: "de har ingen skyldighet att lämna ut packet utan avi"

Det må så vara, men här måste det ju finnas "tjöt-mån". Om du tjatar tillräckligt, visar legitimation och är påstridig så tycker man ju att dom borde släppa på det. Inte har väl postens gamla regelryttarkassörskor (alá Parkeringsvakt-style) fårr jobb på videoaffären? Dom vill väl sälja videos även i framtiden?
Jag hade ställt till med en scen i affären :)
Det är dom som skall skämmas, inte du!

Byråkrati - usch!
//

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar