Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som fått sin 20D ännu?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha, sjlæv får man vænta yttligare ett par dagar.
Nær någon har ngt kul att skriva om den så gør de, spara de negativa [om de finns ngt] :)

Har inte hunnit vara på forumet så mycket idag, är ju ute och plåtar med min 20D ju.... :)

Nu har Jesper Ekvall och jag lekt med 20D och mark II en god stund här nere i Skåne, fotonördar är vi allihopa, allihopa....

Ahh, det är därför det har varit så tyst från herr Fröderberg ikväll.
Förvånad, inte alls ;)

Jag tillhör den skaran som får vänta till nästa vecka på sin guldklimp. Aldrig har jag längtat så mkt till att det ska bli måndag snabbt. Aldrig!

Jag har gått runt och plåtat med 20D idag och är helt förälskad i B&W-läget, alltså att man kan fotografera i svartvitt.

Visserligen kan man fixa svartvitt hemma, men att se bilderna direkt i svartvitt på displayen är en kick. Dessutom kan man köra med olika filterinställningar. Rör man RAW-kan man alltid gå tillbaka till orginalfärginformationen.

Först irriterade jag mig på att man var tvungen att trycka på fokusvalsknappen innan man kunde byta fokuspunkt med joysticken, men nu har jag programmerat om kameran så att jag direkt väljer af-punkt med tumratten, precis som på min mark II. Otroligt snabbjobbat.

Ett första intryck inomhus var att autovitbalanseringen verkar ha blivit bättre.

Jag tycker att kameran ligger väldigt bra i min relativt stora hand, men jag har korta fingrar. Jag njuter av kameran litenhet och kommer nog bara skruva på ett vertikalgrepp när jag vet att jag ska på sportevenemang eller vid nån modellplåtning.

Sökaren är fjuttig, men det får man väl leva med när kameran trots allt levererar otrolig prestanda för ganska små pengar, jämför med mark II.

Det enda stora minuset är ju att mina häftiga 16-35:a inte blir så häftig med 1,6x-förlängning. Så hur bra kameran än är vill jag ha 1,3x och samma smidighet. Ro hit med en 3D!

Ja... blev less på fotovideo.no nær dom gav olika besked hela tiden, ringde runt halva norge, fotoknudsen i oslo hade visst fått en bestælling på 6st kameror før mkt, Hah! la in en bestællning, får den på tis.

Tack før tipset om att leta runt på små butikerna, finns ingen meninga att køa på de stora føretagen.

Snart snart snart... :)

Jag har avbokat en 20D hos Expert Fleminggatan/Fridhemsplan nu på morgonen. Det kan dock hända att den gick till någon annan som köande.

Scandinavian skickade min i fredags :) blir en 20d nu när jag lyckades få min 10d såld snabbt å smidigt :) uppgraderingen kostar mig 1760:- :) wiee

Jag skulle vilja köpa en 20D på fredag den 24 september. Då har jag nämligen pengar att göra det. Tror ni att jag kommer att få tag på nån då i Stockholmstrakten?
Står inte i nån väntelista...

freddes skrev:
Jag skulle vilja köpa en 20D på fredag den 24 september. Då har jag nämligen pengar att göra det. Tror ni att jag kommer att få tag på nån då i Stockholmstrakten?

Expert i Konserthuset (Hötorget) har fyra kit med 18-55 inne just nu. 16.500 spänn tror jag. Fast om en stund har de bara tre kvar för då har jag varit förbi och svajpat plastkortet. :)

freddes skrev:

Är det bara huset du e ute efter? Maila mig isf så kan vi nog lösa det.

/Tobbe

I fredags låg jag på plats 25 hos scandinavian.. de skulle få 30 kit i slutet av månaden så det verkar som jag får min i slutet av månaden :-D

jag är på plats 15 eller nåt sånt tror jag.
snackade med cyber för nån timme sen och då hade dom ingen aning om när de skulle få in fler kameror. :(

Satt och pillade på en föär någon timme sedan som snart går ut till en lycklig kund....

Den är helt okej
Har dock inte testat att plåta med den eller liknande...

Dock saknar jag B&W läget på min 10D.. kanske det enda jag skanar mellan dessa...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar