Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon mer som väntar på 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Orkade inte vänta....

.....på en 10D så jag beställde en 300D med några L-gluggar istället. Tog 4 dar från Scandinavian. Fick grejjorna igår.....nu i eftermiddag blir det en fotoutflykt tror jag :)))

Bara för att häckla er lite menar jag..;-)))

mvh / Matti

Re: Re: Orkade inte vänta....

Asyvan skrev:
mäh! :)
Vilka "gluggar" blev det då?

Det blev faktiskt också för min del en 17-40/4L och en 70-200/4L. Underbara gluggar på alla vis! Är nog dessvärre fast i "L-träsket" nu. Inte så tråkigt men potentiellt kostsamt ;-)

mvh / Matti

PS! Jag har funderingar på att skaffa ett EF 50/2,5 macro för att "fylla ut" mellan dessa två zoomar. Får då både bra porträttlins och bra macrolins i samma smäll. Detta objektiv är även riktigt prisvärt även nytt (runt 2500kr) DS!

Senast ändrad:
Re: Re: Re: Orkade inte vänta....

matti skrev:
Är nog dessvärre fast i "L-träsket" nu. Inte så tråkigt men potentiellt kostsamt ;-)
L-träsket är en farlig plats att besöka! Det borde finnas hälsodeklarationer på all L-optik:

"WARNING: handling L-lenses can be highly addictive. Do NOT touch this lens unless you are aware of that such an addiction lasts for life, and will cost you a lot of money. There is no known cure for this health condition."

Hade jag 8000 över skulle jag kunna tänka mig att slå till. Huruvida det är en bra affär eller inte vet man inte förrän efteråt ;o)

Om gluggen är i bra skick är det ingen dålig affär. Du lär kunna sälja den för samma summa under överskådlig tid...

Snart, kanske ... ?

Jag börjar se ljusningen i mitt uppsåt att få loss kosing till följande paket:

Canon EOS 10 D Sigma DC 18-50 + 55-200

Det går loss på 15633 kr (1728 EUR) från technikdirekt.de

Dessvärre säger företaget att leveranstiden är på ca 8-10 veckor efter lagd order :(

Någon som har några synpunkter på Sigma-gluggarna i detta paket?
Själv har jag inte hittat något test på webben som kan ge någon vägledning.

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar