Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Någon mer som väntar på 10D
- Trådstartare Dave
- Start datum
Asyvan
Aktiv medlem
Re: Orkade inte vänta....
mäh!
Vilka "gluggar" blev det då?
matti skrev:
Bara för att häckla er lite menar jag..;-)))
mäh!
matti
Aktiv medlem
Re: Re: Orkade inte vänta....
Det blev faktiskt också för min del en 17-40/4L och en 70-200/4L. Underbara gluggar på alla vis! Är nog dessvärre fast i "L-träsket" nu. Inte så tråkigt men potentiellt kostsamt ;-)
mvh / Matti
PS! Jag har funderingar på att skaffa ett EF 50/2,5 macro för att "fylla ut" mellan dessa två zoomar. Får då både bra porträttlins och bra macrolins i samma smäll. Detta objektiv är även riktigt prisvärt även nytt (runt 2500kr) DS!
Asyvan skrev:
mäh!
Det blev faktiskt också för min del en 17-40/4L och en 70-200/4L. Underbara gluggar på alla vis! Är nog dessvärre fast i "L-träsket" nu. Inte så tråkigt men potentiellt kostsamt ;-)
mvh / Matti
PS! Jag har funderingar på att skaffa ett EF 50/2,5 macro för att "fylla ut" mellan dessa två zoomar. Får då både bra porträttlins och bra macrolins i samma smäll. Detta objektiv är även riktigt prisvärt även nytt (runt 2500kr) DS!
Senast ändrad:
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: Orkade inte vänta....
"WARNING: handling L-lenses can be highly addictive. Do NOT touch this lens unless you are aware of that such an addiction lasts for life, and will cost you a lot of money. There is no known cure for this health condition."
L-träsket är en farlig plats att besöka! Det borde finnas hälsodeklarationer på all L-optik:matti skrev:
Är nog dessvärre fast i "L-träsket" nu. Inte så tråkigt men potentiellt kostsamt ;-)
"WARNING: handling L-lenses can be highly addictive. Do NOT touch this lens unless you are aware of that such an addiction lasts for life, and will cost you a lot of money. There is no known cure for this health condition."
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Beror på skick, men de borde ligga i spannet 7000-10000, skulle jag tro.
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Hade jag 8000 över skulle jag kunna tänka mig att slå till. Huruvida det är en bra affär eller inte vet man inte förrän efteråt ;o)
hansen2
Aktiv medlem
Snart, kanske ... ?
Jag börjar se ljusningen i mitt uppsåt att få loss kosing till följande paket:
Canon EOS 10 D Sigma DC 18-50 + 55-200
Det går loss på 15633 kr (1728 EUR) från technikdirekt.de
Dessvärre säger företaget att leveranstiden är på ca 8-10 veckor efter lagd order
Någon som har några synpunkter på Sigma-gluggarna i detta paket?
Själv har jag inte hittat något test på webben som kan ge någon vägledning.
/Johan
Jag börjar se ljusningen i mitt uppsåt att få loss kosing till följande paket:
Canon EOS 10 D Sigma DC 18-50 + 55-200
Det går loss på 15633 kr (1728 EUR) från technikdirekt.de
Dessvärre säger företaget att leveranstiden är på ca 8-10 veckor efter lagd order
Någon som har några synpunkter på Sigma-gluggarna i detta paket?
Själv har jag inte hittat något test på webben som kan ge någon vägledning.
/Johan
avsl120710
Avslutat medlemskap
Jag har för mig att 18-55:an ska vara helt OK, vet inget om 55-200:an dock. Har du tittat efter tester på www.photozone.de, www.camerareviews.com och www.photo.net ? Det finns många fler men de kanske finns med där?