tormig
Aktiv medlem
Kan tänka mig det, har aldrig förstått varför man använder oseriösa datorer i seriösa miljöer.Problemet med Windows klienter i industri miljö är alla ständiga uppdateringar.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan tänka mig det, har aldrig förstått varför man använder oseriösa datorer i seriösa miljöer.Problemet med Windows klienter i industri miljö är alla ständiga uppdateringar.
[...]
Problemet med Windows klienter i industri miljö är alla ständiga uppdateringar.
Det är svårt att hänga med med uppdateringar av drivrutiner för hårdvaran vilket gör att efter ett år eller två blir det billigare att ställa dit en ny dator än att lägga tid på uppdateringar av komponenter. [...]
Kan tänka mig det, har aldrig förstått varför man använder oseriösa datorer i seriösa miljöer.
Nog för att Windows kan vara kasst men man kan inte skylla allt på det.
"En "Windows 95" maskin hittades på ett ställe och en chef blev nervös och ville ha disken ghostad"
Den här chefen verkar ha all anledning att vara nervös. Undrar hur mycket stillestånds tid som beror på uselt designade IT-system?
Aha! En nyfrälst! Har du fått dina sanningsord på vägen? Har de förklarat för dig att i Mac paradiset får du konsumera hur mycket Apple du vill utan konsekvenser? Ju mer desto bättre.
Gamla tiders sekter krävde tionde, dvs du var tvungen att regelbundet skänka en tiondel av dina inkomster till sekten. I Mac kyrkan bidrar du till Guden Jobs och alla Apple aktieägarna genom att konsumera så mycket du kan av de erbjudna äppleprodukterna. Därmed skänker du en ansenlig summa till sektledningen genom att du betalar ungefär 50% mer än för andra motsvarande icke-äpple-produkter.
Även om du skulle finna vissa av produkterna mindre roliga, som t ex The Mighty Mouse, så är det viktigt att du håller skenet uppe och försvarar dess brister in absurdum. Fall aldrig för frestelsen att stoppa in icke välsignade produkter! Logitech står i nära förbund med Satan Gates, så låt inte någon av dem komma i närheten av dig. Någonsin.
Och till sist, de två första och viktigaste budorden på din nya väg mot sann frälsning: 1) Du ska inga andra Gudar hava jämte Jobs. 2) Du ska icke ha begärelse till andra operativsystem, ej heller till utomstående hårdvara och framför allt ingenting från den mörka sidan; Gates.
Problemlösning är väl kanske fel ord. Det handlar om att ha kunskap att konfigurera en Windowsburk på ett vettigt sätt, vilket är ett engångsjobb. När det är gjort sköter det sig självt. Och helt ärligt så är antivirusprogram fullkomligt onödigt om man har koll på vad man gör.Nu har jag inte mycket förståelse för men kan dock acceptera att det finns individer som har denna typ av problemlösning som hobby.
Undrar hur mycket stilleståndstid som beror på uselt utbildad IT-personal?
Finns skräckexempel på hur den arbetslöse plåt-Nisse har gått en AMS-kurs på ABF och sedan får ett jobb på en IT-avdelning.
(Om ghostingen resulterade i en krasch så beror det inte på Windows utan snarare på Andersson)
Problemlösning är väl kanske fel ord. Det handlar om att ha kunskap att konfigurera en Windowsburk på ett vettigt sätt, vilket är ett engångsjobb. När det är gjort sköter det sig självt. .
Sen ska man inte sticka under stolen med att XP inte är särskilt optimalt out-of-the-box. Windows 7 är dock mycket bättre i det avseendet. Man ska å andra sidan inte glömma att XP är ett 9 år gammalt operativsystem. Det har hunnit hända en del under huven på Mac OS på den tiden med, så att jämföra Leopard med XP är väl lite skevt. Återkom när ni har erfarenheter av Windows 7.
Jamen, då är vi ju kanske överens trots allt. WinXP är inte särskilt bra för normalanvändaren, Vista ett rejält stolpskott och Win7 är ännu inte ett färdigt operativ. Summa summarum är då att Microsoft inte erbjudit ett bra operativsystem på minst nio år. Att Win 3.x, Win95, Win98 och särskit WinME var instabila system med blåskärm som standard kan vi väl vara överens om? Kvar att hänvisa till finns då tiden före 1993 samt NT4 och Win2K. Är det dessa du lutar dig på när du hävdar Windows förträfflighet? Jag kan hålla med om att både NT4 och Win2K var relativt stabila system med låga resurskrav, men de lämnade dock en hel del annat att önska.
Största delen... det är det som är skillnaden, jag gemen man som inte vet vad jag pysslar med har till fulla delen (dryga decenniet eller så) haft en bekymmersfri tillvaro. Det som är bra med Apple, de bygger datorn och systemet och jag använder den, behöver inte bry mig vad som är under huven och den bara går å går, det är en evighetsmaskin.Personligen har jag haft en till största delen bekymmersfri tillvaro i windows från win2k-tiden och framåt. Jag vet dock, till skillnad från gemene man, vad jag pysslar med.
Vad menar du med att Win 7 inte är färdigt? Det blev RTM (Release To Manufacturing) i slutet av juli och är således färdigt att släppas.
Kan man köpa det? - Nej
Således är Mattes slutsats fortfarande korrekt, det är inte färdigt. För hade det varit färdigt så hade det funnits på hyllorna.
Men när det väl kommer ut på hyllorna så har windows närmat sig OSX i mer än ett avseende (och förmodligen förbi i andra, fast nu väntar ju snöleoparden, som per din definition också är färdigt).
Vista är ju inte alls som OSX
http://www.youtube.com/watch?v=QT6YO30GhmQ
Jo, det är färdigt. Det kommer inte att ske några (större) förändringar innan det släpps till slutkund i oktober.Kan man köpa det? - Nej
Således är Mattes slutsats fortfarande korrekt, det är inte färdigt. För hade det varit färdigt så hade det funnits på hyllorna. [...]
Ja, till största delen. Det finns inget fulländat operativsystem, problem kan alltid uppstå. Även OS X strular ibland, det är naivt att inbilla sig nåt annat.Största delen... det är det som är skillnaden, jag gemen man som inte vet vad jag pysslar med har till fulla delen (dryga decenniet eller så) haft en bekymmersfri tillvaro. Det som är bra med Apple, de bygger datorn och systemet och jag använder den, behöver inte bry mig vad som är under huven och den bara går å går, det är en evighetsmaskin.
Så varför laga något som inte är trasigt? OS X är enormt överskattat men har ett följe som nästan liknar en nyreligiös rörelse i sin besatthet. Det är snygga burkar med stiliga ikoner men mycket mer är det inte.
Varför levereras Windows i ett skick som, enligt hur jag tolkar ditt inlägg, inte är användbart? Varför är Windows inte rätt konfigurerad från början?Problemlösning är väl kanske fel ord. Det handlar om att ha kunskap att konfigurera en Windowsburk på ett vettigt sätt, vilket är ett engångsjobb.
Varför levereras Windows i ett skick som, enligt hur jag tolkar ditt inlägg, inte är användbart? Varför är Windows inte rätt konfigurerad från början?
Nej, äger en, väntar fortfarande på wow-upplevelsen. Fönsterhanteringen suger, de enda fördelarna jag har noterat är att den är snygg och startar snabbt. Fanns bara applikationerna jag vill ha till Linux skulle jag kasta ut både Windows och OS X och köra Linux med Gnome.Ha, ha, du har bara sett på när andra kör Mac va?