Tack igen!
Sonen har modifierat sitt förslag (hade nog gjort det rätt tidigt men jag var inte uppdaterad) och jag tycker, att det till stora delar liknar ditt förslag. Han har försökt hålla nere kostnaden, vilket jag är tacksam för men det är ändå så mycket pengar, att jag är angelägen om att det blir bra.
Hans nya förslag:
https://www.inet.se/produkt/b1023582/eva
Jag begriper fortfarande inte mycket men har försökt läsa på.
Ni har valt olika chassin men i samma prisklass. Varför valde du Fractal....?
För båda gäller, att de bara har 2 usb-portar. Jag använder i dagsläget minst 6 stycken. Fungerar det lika bra/snabbt med en fördelningshubb?
I det sammanhanget vill jag fråga, om det vore en fördel, att ha mina bilder på en lagringsdisk på datorn (som du föreslår) jämfört med att ha dem på externa hårddiskar. Tänker mig, att de kanske är långsammare. Och så slipper jag anslutningssladdarna till både el och dator.
När det gäller processorn har du valt en dyrare.
Du pratade om olika generationen och jag gissar, att eftersom sonens val börjar på en etta denna tillhör den första generationen.
Moderkortet är detsamma som du valt och minnena motsvarar dina val.
Dina resonemang kring val av SSD-disk hänger jag inte riktigt med i förutom, att du valt en större och snabbare (beroende på storlek eller typ?) .
Du har också valt ett annat nätaggregat.
Jag förstår, att om man byter upp sig i en komponent måste andra följa med för att kunna tillgodogöra sig uppgraderingen. Hur hänger det nya paketet ihop? Skillnaden i pris är inte oöverstiglig. Den stora posten i sammanhanget är den extra disken om jag väljer den.
Hoppas, att jag inte är allt för snurrig.
Med vänlig hälsning
Eva