Annons

Mac eller PC (Windows), ska köpa ny dator...

Produkter
(logga in för att koppla)
Blir det bättre om jag skriver att vi tillbringar dagarna med att ta fram simulatorer för flygande och markgående fordon åt några stora företag?

Va, känner du mig? ;-)
Fast jag tar iofs inte fram simulatorerna utan mer det som simulatorerna simulerar & så är jag inte konsult.
Ääh det var inget, föresten.
 
hahahah.. man kan bara skratta när folk hamnar på den nivån.
Det är som jag skulle börja snacka om att köper man apple produkter ramlar tårna av sen dör man inom 3 månader.
Jag gillar när folk ha åsikter & att folk gillar olika saker, men när man kommer med så idiotiska saker som det där så är det bara löjligt och när det gäller dig lägger jag ner diskussionerna för du verkar ha "lite" taskig koll och för insnöad.

Hmmm... Är det tacken för att man gör sig till och försöker anpassa sig till din nivå? Det är ju du som började slänga dig med klichéer som "det finns inget utbud av programvara för Mac" och liknande trams. Jag försökte ju bara att levvla med dig...

För övrigt jobbar jag till vardags bla med att administrera Windows-nätverk. Så "taskig koll" vet jag inte om jag har... ;-)
 
Mitt problem kvarstår

Jag har börjat bli intresserad av Mac OS men det är minst sagt klent med utbudet av Appledatorer vad jag kan se
Jag vill ha en stationär dator och jag vill ha min Eizoskärm, inte någon blank iMac-skärm.
Jag tycker Mac Mini är lite klen för att vara en modern dator som jag skall ha ett antal år för bl.a. bildbehandling.
Nästa steg är en MacPro för 26.995:-
Om jag nöjer mig med Windows så får jag en dator från Dell för hälften av dom pengarna.
Har haft min Dell Dimension i 5 år. Helt problemfritt
 
Jag har börjat bli intresserad av Mac OS men det är minst sagt klent med utbudet av Appledatorer vad jag kan se
Jag vill ha en stationär dator och jag vill ha min Eizoskärm, inte någon blank iMac-skärm.
Jag tycker Mac Mini är lite klen för att vara en modern dator som jag skall ha ett antal år för bl.a. bildbehandling.
Nästa steg är en MacPro för 26.995:-
Om jag nöjer mig med Windows så får jag en dator från Dell för hälften av dom pengarna.
Har haft min Dell Dimension i 5 år. Helt problemfritt

Jag har samma problem, instegsmodell på stationär Mac 27000:- Hur mycket får man ge för en PC som ger mig samma prestanda och då menar jag inte lika mycket gb i ramen utan rent faktiskt praktiskt?
Tyvärr har jag inte samma goda erfarenhet av min senaste Dell XPS 1330 som du har av Dimension.
 
Det blir ju som vanligt en omöjlig diskussion av den här frågan. Några använder ord som "Mac-talibaner", "nyreligiös rörelse" m.m. Här finns minst lika många PC-talibaner vad jag kan se.

Jag är helt säker på att nästan alla Macanvändare också använder eller HAR använt Windows. Tvärtom är säkert mer sällsynt. Därför kan nog de användare som bytt till OSX upplevas lite nyfrälsta när man upptäcker att man får färre problem med sin Mac än man hade med sin PC. Macen krånglar naturligtvis också ibland, men inte i lika hög grad som Windows. Åtskilliga är de gånger jag har behövt formatera mina barns PC. Visst, det är okunskap och slarv som gör att den till slut segar ihop, men i mitt tycket ska man inte behöva vara expert för att kunna använda sin dator. Sedan 3-5 år har de varsin MacBook och det enda jag har behövt göra är att rensa deras diskar eftersom det blir fullt. Ingenting annat.

Sen annan sak som förbryllar mig ang diskussionen av hårdvara. Det är ju inte hårdvaran som gör en Mac till en Mac, det är operativsystemet! De flesta som använder Mac är förtjusta i just gränssnittet och struntar i vad det står på komponenterna. Det är mer än ett snyggt skal, ikoner och hårdvara som gör att mn uppskattar OsX mer än Windows. Det är MIN åsikt och de som gillar Win får fortsätta göra det.
 
Sen annan sak som förbryllar mig ang diskussionen av hårdvara. Det är ju inte hårdvaran som gör en Mac till en Mac, det är operativsystemet! De flesta som använder Mac är förtjusta i just gränssnittet och struntar i vad det står på komponenterna. Det är mer än ett snyggt skal, ikoner och hårdvara som gör att mn uppskattar OsX mer än Windows.
Fast då missade du nog poängen med den delen av diskussionen. Problemet är ju att du tvingas köpa hårdvaran via Apple om du vill köra OSX och som väl framgår skiljer en del i pris samt att Apples utbud är allt annat än komplett i jämförelse.
 
Fast då missade du nog poängen med den delen av diskussionen. Problemet är ju att du tvingas köpa hårdvaran via Apple om du vill köra OSX och som väl framgår skiljer en del i pris samt att Apples utbud är allt annat än komplett i jämförelse.

För mig är det utbudet som finns helt komplett. Jag saknar ingenting som inte Apple eller annan leverantör kan erbjuda.
 
För mig är det utbudet som finns helt komplett. Jag saknar ingenting som inte Apple eller annan leverantör kan erbjuda.
Så om det är OK för dig då ska det vara OK för alla andra? Det finns ju de som hyllar planekonomi också... Det är ett glapp i Apples utbud vad gäller stationära datorer mellan iMac och Mac Pro, just det segment där det på PC-sidan finns ett enormt utbud av bra och snabb hårdvara.
 
Så om det är OK för dig då ska det vara OK för alla andra? Det finns ju de som hyllar planekonomi också... Det är ett glapp i Apples utbud vad gäller stationära datorer mellan iMac och Mac Pro, just det segment där det på PC-sidan finns ett enormt utbud av bra och snabb hårdvara.

Jag talar BARA för mig själv. Jag tycker att fyra datormodeller där var och en har flera olika nivåer är ganska mycket. Inse att det finns många som gillar våra Macar. Herrejä-lar, börja prata om planekonomi!!?? Trams!

Jag lämnar detta ämne här och nu.
 
Senast ändrad:
Jag talar BARA för mig själv. Jag tycker att fyra datormodeller där var och en har flera olika nivåer är ganska mycket. Inse att det finns många som gillar våra Macar. Herrejä-lar, börja prata om planekonomi!!??

Jag lämnar detta ämne här och nu.
Varför hoppar du in i diskussioner du inte kan hantera? Tänk att varje gång jag läser dina inlägg så beter du dig lika märkligt. Förra gången du gick upp i falsett hade du läst en pedofilartikel i tidningen. Kanske bättre du håller dig borta från internetforum om du ändå bara söker medhåll. Prova kyrkokören om det bara är social gemenskap du är ute efter.
 
Klart mac kan ha mindre problem , det finns ju inte så mycket att lägga in på dom som kan göra att det blir fel, Du kan inte så enkelt välja vad du vill ha (litet utbud program & hårdvarumässigt)
QUOTE]

..och du vaknade från din 20-åriga sömn och drog ut kudden ur örat? Välkommen till 2000-talet.

Men tar man en vanlig enkel Win maskin och inte installerar mer så lär den funka all evighet.

...och inte använder den då heller? En evighet är en lång tid det..

Bara att inse att det är 2 olika saker. gillar man mångsidighet & inte skiter pengar köper man en pc. vill man inte utvecklas värst utan vara extremt tvingad till vad Mr jobs (som vissa ser som deras gud) säger du ska använda och du har gott om stålars så köper du en mac.

Vadå inte utvecklas? Sedan när är personlig utveckling knutet till ett operativsystem? Det där var nog det dummaste påstående jag läst. Sist jag kollade så sket jag inte pengar heller. På vilket sätt är Windows mer mångsidigt än OSX?

Förvånar mig att det trots allt är så få som använder mac med tanke på hur oootroligt bra det är ;)

Ja, helt rätt. Det är även få människor som kör en Koenigsegg, men betydligt fler som kör SAAB.

Nej du, lite bättre argument får du nog vaska fram...
 
Okej.. Ska vi ha det på det viset så.. Varför är det så få som kör en Audi A4 när de är så bra...Varför väljer man inte Skoda Octavia?

Marknadsföring, metavärden, branding. Finns väl många anledningar till att Volvo och Saab är stora i Sverige. Åk till tyskland så ser du nog fler A4:eek:r än här. Skoda har väl en historia som ett skitmärke så många ser det väl fortfarande som det, VW-gruppen till trots. Jag vet inte riktigt vad det är du försöker säga?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.