Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Photocon skrev:
Tänkte väl att någon (i alla fall S-ÅS) skulle nappa på denna formulering. Den var ju lika upplagd som en straffspark utan målvakt och straffpunkten flyttad tillmålgården.
Lev väl/Lennart
Din råtta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Photocon skrev:
Tänkte väl att någon (i alla fall S-ÅS) skulle nappa på denna formulering. Den var ju lika upplagd som en straffspark utan målvakt och straffpunkten flyttad tillmålgården.
Lev väl/Lennart
photodo skrev:
Kollade hur många diskussionstrådar som förekommit på Fotosidan och fann 303 stycken. Den senaste är denna pixeltråd. Den tråd som genererat näst flest inlägg och läsningar resulterade i 104 inlägg och 5787 läsningar. "Vår" tråds motsvarande siffror är (var) 1158/44638.
Inspirerad av Johns kommentar om min nästa artikel till Proffsfoto startar jag nu en ny diskussionstråd "Hur testar man en digitalkamera?"
Bengf skrev:
...Det kanske finns flera lösningar än pixel storlekar för att skapa drömkameran.
...En konsumentkamera med 8Mp räcker otroligt långt.
Sten-Åke Sändh skrev:
Hej igen!
bara för att jävlas med kroppen:
Nu kommer 14 Mp kompakter som tydligen klarar sig mycket väl när det gäller brus i en jämförelse med en del av det bästa i denna marknadsnische.
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/shirt-pocket.shtml
Så kan man undra vad som förbättrats i denna generation.
ondjultomte skrev:
Någon nytta måste väl alla "gubbar i vita rockar" göra
Sten-Åke Sändh skrev:
Hej igen!
bara för att jävlas med kroppen:
Nu kommer 14 Mp kompakter som tydligen klarar sig mycket väl när det gäller brus i en jämförelse med en del av det bästa i denna marknadsnische.
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/shirt-pocket.shtml
Så kan man undra vad som förbättrats i denna generation.
Photocon skrev:
Du skrev kompakter. Antar du menade artefakter.
Mvh/Lennart
Bengf skrev:
Roligt med kloka svar.känner ett litet bekymmer med fotos upplösningstest.dom verkar ju läsa detaljförmågan i mitten av vaje objektiv och sensorn.Även mycket billiga kompakter får ju mycket höga värden.Dom slår ju tex.D70-D50(6mp) med flera.Det kan väl inte betyda allt,fler egen skaper behövsju för en bra bild.
Sten-Åke Sändh skrev:
Nu är du på mig igen .
Photocon skrev:
Slutligen har jag börjat undra om det är vi som testar digitalkameran? Är det inte digitalkameran som testar oss? Sug på den du!
Bästa Hälsningar/Lennart
spatial [-tsia´l] adj. ~tBengf skrev:
Vad är spatial-upplösning.