elbe
Avslutat medlemskap
Jorden inte platt? Bah!
Det är den visst. Jag vet det, då jag är guru på platta jordar, eftersom jag den senaste tiden varit upptagen med att släpa sjöbodar just till kanten på denna platta jord. Nu står de snart där, allihop, och då ska jag tutta på dem, så att det blir den glödhetaste tråden på länge.
Passa på att ta fram era kameror då, pixelstinna eller ej, för det ljuset som då kommer att lysa över era huvuden kommer att framstå som ett järtecken i skyn, ett tecken som kommer att få både Phil och Emil och alla andra självutnämnda experter att inse att det räcker egentligen med en enda pixel, bara den har gradationer och tonalt omfång så det överträffar våra vildaste förväntningar och statsskulden.
Bortsett från detta är det intressant att begrunda hur tänkandet gått i diverse trådar, då bland annat i diskussionen med, eller är det mot, Phil Askey. Lite matematik i det hela skadar ju inte heller. Ofta kan man räkna ut klara besked på sådant som man annars bara hade tro och tycke om.
Under tiden tuggar jag vidare med mina 10-megapixelkameror. Blir bilder som duger till mig, i alla fall.
Du är nog rätt så framsynt där på din platta jord Anders! Och när pixlarna försvunnit i sin litenhet har vi bara en sensor att prata om ;-)
Se fram mot eldsvådan och kommande järtecken men efter vad jag hört ryktas ska det komma något åt de hållet kring jul...