Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Många (flera) pixlar inte alltid bara onödigt

Produkter
(logga in för att koppla)
...

Anders tycker att tråden håller på att bli för seriös. Som så många gånger tidigare är detta lätt fixat. Men låt mig vara synnerligen seriös en gång till med en still förfrågan till Leif: Var f-n tog de Zornska kullorna vägen som jag bönade dig om?

Håller på med ett litet projekt här. Spikar ihop de återstående sjöbodarna så de ligger vägg i vägg och tänkte placera kullorna i varsin bod. Arbetsprojektets namn (Ska ge sken av restaurangverksamhet) blir Torsk a´la malmskillnad.

Lennart

Kan väl för f_n inte skicka några zornkullor till Snåland när sjöbodarna som ska hit hamnar på Sergels Torg!?! Men spika på du bara så blir de nog bra bara de blir målat... Kåtila, Klitten och Rakugrav med fesan kommer nästa vecka.

(fesa = litet surhål mellan två höjder)
 
Alla sex inom en tiondels steg, när teorierna stämmer så bra med mätningar blir man varm om hjärtat:)

Han verkar hämtat uppgifterna från den här sidan:
http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor/Camera-rankings

Längst ner finns fem kompaktkameror, fyra av dem är bättre än systemkamerorna i detta testmoment. Allra bäst klarar sig Canon G10 som med 15 Mpix i storleken 1,7 µm slår systemkamerasextetten med ca 1/2 steg.

Jag tror att sajten DxOMark kan bli en riktig hit som dessutom kommer att vända på fler testsajters syn på digitalkameror.
 
Kan väl för f_n inte skicka några zornkullor till Snåland när sjöbodarna som ska hit hamnar på Sergels Torg!?! Men spika på du bara så blir de nog bra bara de blir målat... Kåtila, Klitten och Rakugrav med fesan kommer nästa vecka.

(fesa = litet surhål mellan två höjder)

Äntligen ett seröst svar och inlägg. Ser fram emot leverans. Sergels Torg? Blaha, blaha! Anders kommer inte över fler sjöbodar här. De är kamouflagemålade och flyttade till stranden av Kåtån (den heter så, men pryda människor här nere kallar den för Tofta Kanal, vilket givetvis i denna tråd förvanskas till Dofta Anal)

Men måste du dra off-topicämne på sluttampen. Alla fattar väl att "litet surhål mellan två höjder" är det området mellan 2 pixlar som genererar mest brus och skärpningsartefakter?

Lennart

PS. Dagens viktigaste händelse, som jag garanterat vet berör även dig, är att Leksands hockeylag gästar grannstaden Växjö här nere. Kl 1900 smäller det igång. Sänds på TV4 Sport.
Utgången är oviss, men Leksand kan ju få plocka ned Växjö Lakers som bara lirat i näst högsta divisionen i 6 år. Grannstaden Ljungby ligger bara 55 km från Växjö och Troja/Ljungby har lirat i näst högsta divisionen i 50 år. Lakers kom upp sig p g a att man på Percyvis köpte Trojas bästa centrar och Tingsryds bästa målvakt och forwards. Tingsryd ligger bara 5 mil från Växjö åt andra hållet. Så Lakers har försökt att göra Troja och Tingsryd till satteliter i hockeyn. Och i viss mån lyckats. Men int f-n finns där hockeytradition.

Det som oroar mig är att Anders vars hjärnkapacitet inte kan uppfatta hur vacker sport hockey är.Han kan ju ostört kan smyga omkring ikväll och försöka sig på fler exporter till Sergel. Men jag ska sätta ut falska snitslar i tid så han blir helt desorinterad och hamnar i en annan liten småländsk metropol som faktiskt heter Runkarp. Jag dra banan över Horsöga och Koddeböke också för den delen. Drar jag banan över länsgränsen ner i Blekinge fattar han nog oråd. men det hade känts frestande att lägga en kontroll i Pinkaremåla annars. DS

PS:et blev så långt att jag väl får underteckna igen.

Lennart
 
Men är det rimligt att redovisa mätvärdena med fyra värdesiffror? Jag hittar inget på dxomark.com som kan ge svar på den frågan.

Är ingen vidare matematiker. Har läst och läst men någonstans känner jag på mig att pudelns kärna vid pixeljämförelser inte helt står att finna här. Men väldigt intressant läsning.

Lennart
 
Äntligen ett seröst svar och inlägg. Ser fram emot leverans. Sergels Torg? Blaha, blaha! Anders kommer inte över fler sjöbodar här. De är kamouflagemålade och flyttade till stranden av Kåtån (den heter så, men pryda människor här nere kallar den för Tofta Kanal, vilket givetvis i denna tråd förvanskas till Dofta Anal)

Men måste du dra off-topicämne på sluttampen. Alla fattar väl att "litet surhål mellan två höjder" är det området mellan 2 pixlar som genererar mest brus och skärpningsartefakter?

Lennart


PS:et blev så långt att jag väl får underteckna igen.

Lennart

Ja håll reda på den där typen ap...850 eller va han kallas, annars får du fortsätta hålla tillgodo men Rakugrav med fesa som surrogat för zornkullor!!

Rätta mej nu om jag har fel. (Klippte visserligen bort din hockeyhistoria) men var inte DesMoroney en ledande gestalt i Tingsryd på de glada 70-talet? Har för mej att han kom från Leksand eller att Leksand tog han från Tingsryd?...

Off eller on topic så kanske vi kan ta en liten rundgång under på fredagskvällen. "Bigger is better" var en gång ett starkt slagord på barrikaderna... Men Om Vi Tar Och Räknar på samma sätt på pixelnivå som den där franska pixeldesigner, flåt chipdesignern, på senornivå så kan vi ju ta och dra upp pixeln i 50D på samma sätt som bruset...

4,7 um *1,6*1,6 = ~12 um. De blir en dj___a stor pixel de!..

Cherio Gubbs!

PS. Eftersom de e ingen större idé att förse Snåland med en massa erotiska platser så har jag kallat tillbaka senaste leveransen. Från nu får ni nöja er med Göransbodarna och Per-Matsbodarna mm karlaktigt. DS

PS2. Varför får man inte va kåt när Svenska Ankademien definerar de som "levnadsglad"??? DS2

Som brukligt...
Cherio Gubbs
 
Men är det rimligt att redovisa mätvärdena med fyra värdesiffror? Jag hittar inget på dxomark.com som kan ge svar på den frågan.

Nej, jag kan aldrig tro att det finns någon substans för mer än högst två värdesiffror. Att glömma bort att runda av till lämplig noggrannhet efter avslutat arbete är en så vanlig försyndelse att man snart inte ens reagerar på eländet.

Tacka vet jag räknestickor:) sedan de kom ur bruk och folk fick digitala räknehjälpmedel som spottar ur sig en 8-10 siffror har detta blivit vardagsmat. Det är extra olämpligt i detta fall eftersom mätningarna i övrigt verkar högst seriösa och då är det synd att de inte rundar av ordentligt och kanske t.o.m. visar oss en liten felkalkyl (sådana är mer sällsynta på nätet än sjöbodar från Mikrodemos är på Sergels torg:)
 
Ja håll reda på den där typen ap...850 eller va han kallas, annars får du fortsätta hålla tillgodo men Rakugrav med fesa som surrogat för zornkullor!!

Rätta mej nu om jag har fel. (Klippte visserligen bort din hockeyhistoria) men var inte DesMoroney en ledande gestalt i Tingsryd på de glada 70-talet? Har för mej att han kom från Leksand eller att Leksand tog han från Tingsryd?...

Off eller on topic så kanske vi kan ta en liten rundgång under på fredagskvällen. "Bigger is better" var en gång ett starkt slagord på barrikaderna... Men Om Vi Tar Och Räknar på samma sätt på pixelnivå som den där franska pixeldesigner, flåt chipdesignern, på senornivå så kan vi ju ta och dra upp pixeln i 50D på samma sätt som bruset...

4,7 um *1,6*1,6 = ~12 um. De blir en dj___a stor pixel de!..

Cherio Gubbs!

PS. Eftersom de e ingen större idé att förse Snåland med en massa erotiska platser så har jag kallat tillbaka senaste leveransen. Från nu får ni nöja er med Göransbodarna och Per-Matsbodarna mm karlaktigt. DS

PS2. Varför får man inte va kåt när Svenska Ankademien definerar de som "levnadsglad"??? DS2

Som brukligt...
Cherio Gubbs

Kallat tillbaka leveransen????????Det som Canon borde gjort snarast med samtliga 1DMkIII innan de ens lämnat fabriken.
Men det är klart är det fel på "subb"-mirrorn på kullorna så kan det vara.

KÅT=förvisso levnadsglad vilket vissa i frikyrkliga Småland tydligen gjort till något fult. Ingen reagerade väl för den gamla fina yrkestitels sumprunkare (vickade på sumpen så att syrehalten skulle ökas i fiskesumpen).

Des Moroney blev kvar i Sverige på den tiden Canada deltog i VM med ett komplett klubblag. I detta fall "Trail Smoke Eaters". De var i princip tandlösa hela bunten p g a ganska ruggiga bataljer på isen och körde utan hjälmar och annat fjolltillbehör. Hamnade i Tingsryd som då spelade i högsta serien (som hette allsvenskan då) och spred skräck. Gjorde senare en sejour i Leksand bl a. Återvände till Tingsryd och var verksam ganska länge som spelande tränare. Ingen ledsen gosse precis. Tränade sedan Karlskrona. Vet inget om honom sedan dess.

För att få bukt med Tingsryd slutade Troja att supa så förbaskat innan och under matcherna. 75:an blev en 37:a eller så har äldre historiker förtalt mig. Samt skaffade en tränare: Lennart Åhlberg, du vet Mats brorsa från Leksand. Han fixade till Troja rätt bra. Några år senare skaffade man målvakten Hannu Lassila (då okänd) och hans bror som spelade back. Troja började vinna matcherna med osannolika siffror i part och minut. 19-1 och 15-0 typ. Nästan alltid tvåsiffrigt. Tingsryd föll tillbaks och lagen hamnade näst högsta serien. Tingsryd hade Kjell Samuelsson (typ 2,05 m över havet) och Troja en biff som kallades "Apa". Jäklar vilka slagsmål. Lassila stack till Färjestad och blev sedan finsk VM-målvakt. Kjell till Philadelphia Flyers. Troja fostrade Roger Johansson som hamnade i Calgary Flames och sedermera i Leksand (nu pratar vi modern tid då Sverige vann OS i Lillehammer med 5 Leksandsspelare). Skit samma: Sen har det gått fram- och tillbaks för lagen.

Leksand vann i alla fall ikväll, Troja torskade. Så du har väl firat intill Rakugrav?

Och ja, ditt exempel blir en stor jäkla pixel.
Lennart
PS. Skicka en kulla som tröst till grannen. Jag har en vacker fru redan med pånga pixlar DS
 
Kallat tillbaka leveransen????????Det som Canon borde gjort snarast med samtliga 1DMkIII innan de ens lämnat fabriken.
Men det är klart är det fel på "subb"-mirrorn på kullorna så kan det vara.

...

Här finns inga fel på "subb-mirrorn" hos kullorna men är de så du kan visa upp de så tar vi naturligtvis in dom och testkör...kostnadsfritt!

Canon har alltid rätt!... Nä vad skriver jag?... Kan du inte så kan Canon...ska det naturligtvis va!

PS Heja Leksand hej...då, sjöng vi en gång i tiden om Leksand och mycket riktigt så sjönk dom som solen i Siljan.

Hejdå Leksand hej...sjunger vi nu...visa av visan.

Tråkigt för Troja Men av nån konstig anledning så kommer jag bara att tänka på Karl-Gerard.... Ds
 
Senast ändrad:
Kallat tillbaka leveransen????????Det som Canon borde gjort snarast med samtliga 1DMkIII innan de ens lämnat fabriken.
Men det är klart är det fel på "subb"-mirrorn på kullorna så kan det vara.

KÅT=förvisso levnadsglad vilket vissa i frikyrkliga Småland tydligen gjort till något fult. Ingen reagerade väl för den gamla fina yrkestitels sumprunkare (vickade på sumpen så att syrehalten skulle ökas i fiskesumpen).

Des Moroney blev kvar i Sverige på den tiden Canada deltog i VM med ett komplett klubblag. I detta fall "Trail Smoke Eaters". De var i princip tandlösa hela bunten p g a ganska ruggiga bataljer på isen och körde utan hjälmar och annat fjolltillbehör. Hamnade i Tingsryd som då spelade i högsta serien (som hette allsvenskan då) och spred skräck. Gjorde senare en sejour i Leksand bl a. Återvände till Tingsryd och var verksam ganska länge som spelande tränare. Ingen ledsen gosse precis. Tränade sedan Karlskrona. Vet inget om honom sedan dess.

För att få bukt med Tingsryd slutade Troja att supa så förbaskat innan och under matcherna. 75:an blev en 37:a eller så har äldre historiker förtalt mig. Samt skaffade en tränare: Lennart Åhlberg, du vet Mats brorsa från Leksand. Han fixade till Troja rätt bra. Några år senare skaffade man målvakten Hannu Lassila (då okänd) och hans bror som spelade back. Troja började vinna matcherna med osannolika siffror i part och minut. 19-1 och 15-0 typ. Nästan alltid tvåsiffrigt. Tingsryd föll tillbaks och lagen hamnade näst högsta serien. Tingsryd hade Kjell Samuelsson (typ 2,05 m över havet) och Troja en biff som kallades "Apa". Jäklar vilka slagsmål. Lassila stack till Färjestad och blev sedan finsk VM-målvakt. Kjell till Philadelphia Flyers. Troja fostrade Roger Johansson som hamnade i Calgary Flames och sedermera i Leksand (nu pratar vi modern tid då Sverige vann OS i Lillehammer med 5 Leksandsspelare). Skit samma: Sen har det gått fram- och tillbaks för lagen.

Leksand vann i alla fall ikväll, Troja torskade. Så du har väl firat intill Rakugrav?

Och ja, ditt exempel blir en stor jäkla pixel.
Lennart
PS. Skicka en kulla som tröst till grannen. Jag har en vacker fru redan med pånga pixlar DS


Bästa buset var "Drumheller Miners" som besökte Sverige under den sen länge avsomnade Ahearne Cup (jul och nyårs cup). Backarna kunde inte åka skridskor men vad gjorde det. Fick de bara tag på en tröja så drog de den överhuvudet på den olycklige och sen var han försvarslös och det fick han veta ordentligt!

Deras bästa spelare tappade även han tålamodet med dommarna och började skjuta slagskott på denne. De var tider det!
 
Bästa buset var "Drumheller Miners" som besökte Sverige under den sen länge avsomnade Ahearne Cup (jul och nyårs cup). Backarna kunde inte åka skridskor men vad gjorde det. Fick de bara tag på en tröja så drog de den överhuvudet på den olycklige och sen var han försvarslös och det fick han veta ordentligt!

Deras bästa spelare tappade även han tålamodet med dommarna och började skjuta slagskott på denne. De var tider det!

Those were the days, jo! Nu är allt så väldigt välorganiserat. Litet utrymme för profiler. På gott och ont speglar det väl både samhället och därmed kamerapreferenser. Nolltolerans för "misslyckanden". Tränare sparkas hit o dit. Kameror sågas för någon liten detalj och dess övriga fördelar framhålls så sparsamt att de neutraliseras. Därmed inte sagt att en kameratillverkare ska tillåtas gå med felaktiga specar. Då ska de ha en rejäl tackling och i vissa fall matchstraff.

Lennart
 
Här finns inga fel på "subb-mirrorn" hos kullorna men är de så du kan visa upp de så tar vi naturligtvis in dom och testkör...kostnadsfritt!

Canon har alltid rätt!... Nä vad skriver jag?... Kan du inte så kan Canon...ska det naturligtvis va!

PS Heja Leksand hej...då, sjöng vi en gång i tiden om Leksand och mycket riktigt så sjönk dom som solen i Siljan.

Hejdå Leksand hej...sjunger vi nu...visa av visan.

Tråkigt för Troja Men av nån konstig anledning så kommer jag bara att tänka på Karl-Gerard.... Ds

Kan du tänka dig att dokumentera den testkörningen fotografiskt och lägga ut här?

Som flitig Canonanvändare så vill jag skriva om din sentens med ett litet tillägg: Kan du inte jäklas så kan Canon. Har aldrig varit med om ett märke ned så mycket bakfokus (tyder kanske på att konstruktörerna befinner sig i det psykologiska analstadiet). Men okej, nu finns AF micro adjustment sedan både RCC och Intervison fått serva massviss med optiker och kamerahus. Men inte har jag det i mina Canonhus. Det bär mig emot att behöva byta ut kamerahusen då jag dels har för smal plånbok och de nyare inte innebär några väsentliga förbättringar för mig. Förvisso är 5DMII intressant, men den lyser ff med sin frånvaro.

Ang Leksand tror jag dessvärre att det blir att stanna i allsvenskan. De är förvisso överlägsna där, men med tanke på vilka elitserielag de ska möta i ett eventuellt kval (Om nu inte Huddinge snor deras kvalplats. Det är faktiskt teoretisk möjligt med 25 seriematcher kvar. Huddinge ligger sist och Leksand först i nuläget). Nej varken Leksand eller Malmö eller iofs något annat allsvenskt lag tror jag kan hota de elitserielag som tvingas kvala.

Troja kommer tillbaks. har vunnit 4 raka och förlorat 1 sedan omgång 2 startades, men blir troligtvis ett mittenlag, eller strax därunder vilket är helt okej för en förstasäsong.

Hänsyftningen på Karl Gerhard och "Den ökända hästen från Troja" är ganska okej. Lagets logga har i 60år varit en kuse och innehållet har ofta överraskat motståndarna. Gäller dock den ursprungliga klassiska varianten av trojanska hästen som den beskrevs under antiken. Karl Gerhard framförde sin låt under brinnande världskrig med en klar hänsyftning på Adolfs gossar.

Här nere känns kallt som i ett eskimåarsel just nu. bara att mata kakelugnen och kasta ett getöga då och då ned mot sjön för att se att sjöboden inte exporterats till Sergels.

Fortsätt att leva väl/ Lennart
 
Those were the days, jo! Nu är allt så väldigt välorganiserat. Litet utrymme för profiler. På gott och ont speglar det väl både samhället och därmed kamerapreferenser. Nolltolerans för "misslyckanden". Tränare sparkas hit o dit. Kameror sågas för någon liten detalj och dess övriga fördelar framhålls så sparsamt att de neutraliseras. Därmed inte sagt att en kameratillverkare ska tillåtas gå med felaktiga specar. Då ska de ha en rejäl tackling och i vissa fall matchstraff.

Lennart

Strategin Trail Smoke Eaters använde var att besöka Europa inna VM och slå sönder X-antal av konkurrenternas topplirare, sedan gick det betydligt lättare att vinna VM!
 
Förvisso är 5DMII intressant, men den lyser ff med sin frånvaro.
Nä, nu måste jag passa på att fråga, tråden är ju redan körd. Jag har sett dig använda lite ovanliga (icke vedertagna?) förkortningar emellanåt, det är väl främst ff och ffa jag tänker på. Betyder det "fortfarande" och "framförallt"?
 
Nä, nu måste jag passa på att fråga, tråden är ju redan körd. Jag har sett dig använda lite ovanliga (icke vedertagna?) förkortningar emellanåt, det är väl främst ff och ffa jag tänker på. Betyder det "fortfarande" och "framförallt"?

"ff" är faktiskt en godkänd vedertagen förkortning av "fortfarande". Du kan läsa det i exempelvis någons CV. Typ Anställd 2002-02-05--ff vilket då anger anställningsdatum och att vederbörande fortfarande är anställd.

"ffa" tror jag inte jag använder mig av, men jag har sett att många på FS gör det. Skall väl betyda just framförallt.

Däremot använder jag "exv"=exempelvis och "iofs" =i och för sig. De förkortningarna är sannolikt inte "tillåtna" i protokoll och andra skrivna dokument, men håller ändå att bli vedertagna, som jag uppfattar det.

"t ex" är ju en allmänt vedertagen förkortning av "till exempel".
"mm" likaså för "med mera" fast då bör förkortningen avsluta en mening med punkt efter så att den inte missupfattas med den vedertagna förkortningen av ordet millimeter.
"m fl" = med flera.

"Förkortningskulturen" breder ut sig alltmer och har accelererat våldsamt sedan det blev vanligare med SMS via mobiltelefon.

Till detta ska läggas alla branschförkortningar som används inom olika företag.

Jag har den lite dåliga vanan att förkorta när det inte behövs. "ff" skulle ju kunna tolkas som "fullformat" här på Fotosidan. När jag menar "fullformat" använder jag därför versaler (FF) eller 24x36.

"mp" = används av rätt många i de här trådarna som förkortning av megapixel.

Liksom "DR" för dynamiskt omfång plus en massa andra förkortningar.

Sedan har vi all branschslang typ: Fotografen som vill att personen han/gon ska plåta snabbt för en artikel ber personen ifråga att flytta sig till ett ställe där taket är vitare föt "att kunna slå en blixt i taket" bättre.

I en del trådar borde vi kanske vara försiktigare med våra förkortningar av fototekniska termer då många nybörjare inte fattar vad vi menar. Men det är ju en annan sak än din fråga om mina förkortningar.

Mvh/Lennart
 
Kan du tänka dig att dokumentera den testkörningen fotografiskt och lägga ut här?

Som flitig Canonanvändare så vill jag skriva om din sentens med ett litet tillägg: Kan du inte jäklas så kan Canon. Har aldrig varit med om ett märke ned så mycket bakfokus (tyder kanske på att konstruktörerna befinner sig i det psykologiska analstadiet). Men okej, nu finns AF micro adjustment sedan både RCC och Intervison fått serva massviss med optiker och kamerahus. Men inte har jag det i mina Canonhus. Det bär mig emot att behöva byta ut kamerahusen då jag dels har för smal plånbok och de nyare inte innebär några väsentliga förbättringar för mig. Förvisso är 5DMII intressant, men den lyser ff med sin frånvaro.

Ang Leksand tror jag dessvärre att det blir att stanna i allsvenskan. De är förvisso överlägsna där, men med tanke på vilka elitserielag de ska möta i ett eventuellt kval (Om nu inte Huddinge snor deras kvalplats. Det är faktiskt teoretisk möjligt med 25 seriematcher kvar. Huddinge ligger sist och Leksand först i nuläget). Nej varken Leksand eller Malmö eller iofs något annat allsvenskt lag tror jag kan hota de elitserielag som tvingas kvala.

Troja kommer tillbaks. har vunnit 4 raka och förlorat 1 sedan omgång 2 startades, men blir troligtvis ett mittenlag, eller strax därunder vilket är helt okej för en förstasäsong.

Hänsyftningen på Karl Gerhard och "Den ökända hästen från Troja" är ganska okej. Lagets logga har i 60år varit en kuse och innehållet har ofta överraskat motståndarna. Gäller dock den ursprungliga klassiska varianten av trojanska hästen som den beskrevs under antiken. Karl Gerhard framförde sin låt under brinnande världskrig med en klar hänsyftning på Adolfs gossar.

Här nere känns kallt som i ett eskimåarsel just nu. bara att mata kakelugnen och kasta ett getöga då och då ned mot sjön för att se att sjöboden inte exporterats till Sergels.

Fortsätt att leva väl/ Lennart

Tack Lennart! Du oxå!

Men va tråkigt de blev i tråden...

Kanske några testbilder från returnerade zornkullor kan liva upp lite... Men vete f_n om jag vill avslöja några yrkeshemligheter ;-)

Hur som helst så tycker jag att DxOMarks redovisning är bra. Om den sen visar hela "sanningen" har jag inte en susning om men i jämförelse med t.ex. dpr så är det ju ett steg framåt tycker jag. Tyvärr så minskar ju olikheterna kapitalt eller som Risedal konstaterade om 40D vs 50D... När f_n ser man skillnaden... Vad ska vi då tjabbla om om i forumen??? Sjöbodar o dito fä, kullor, hockey o f_n vet allt har vi ju oxå "kört i botten".

Om jag säger "Heja Larz Kristerz" tänder du nog på de tre du har kvar din gamla rockare. Jag förstår dej även om jag inte håller med. Känner hela bandet och umgås med dom ibland. Trevliga killar som började spela tillsammans som en parodi på 70-talens dansband på en Banrnens dag-festival för sju år sen. De roliga är att den idén håller dom fast vid än men de är det nog inte många som fattat de tror jag... Inte ens du? Jag tror att dock Peter Settman börjar ana ugglor i mossan...

Kanske dags att börja digga dpr igen för sjöbodarnas skull...

Lev väl gubbs!
Leif
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.