kiwawa
Aktiv medlem
Självklart är det inte omöjligt!Att det finns "dåliga"bilder på fs är en självklarhet!millimeter skrev:
Att några (delvis jag själv) tycker att en del bilder på fotosidan aldrig borde ha laddats upp beror nog (åtm i mitt fall) på att man känner att man själv skulle kunnat ha laddat upp samma bild, men lät bli därför att man inte tyckte den "kvalade in".
Det finns två grupper "dåliga" bilder: (1) de som tagits av nybörjare som gör så gott de kan (jag t ex, kanske de flesta av oss på fotosidan), och (2) de som tagits och publicerats utan kritik på hemmaplan först, oberoende av vem som tar dem.
Dessa är såklart svåra att skilja åt, men många har ju uppenbarligen känslan av att grupp (2) är större än den skulle behöva vara. Är det en omöjlig tanke?
Pga dess öppenhet för ALLA.
Om man nu ser till bildreglerna så ska vi UTVECKLAS tillsammans,bra OCH dåliga fotografer,varför då denna strävan om att utesluta medlemmar pga att vissa inte anser att dom tar kvalitativt bra foton.Hur skall man utvecklas om man inte får chansen??Jag gick med i fs just för att bli en bättre fotograf,och det gäller nog flertalet på fs