mayro
Aktiv medlem
Tycker att det börjar bli hög tid för att man själv skall kunna välja vilka forumtrådar och bloggar man vill se på startsidan. När det gäller forumen är jag så evinnerligt trött på alla "Vad ska jag köpa" och "Canons/Nikons/Sonys nya 50 miljarderpixlars kamera" att jag snart spyr på det. Jag förstår att 95% av fotosidans medlemmar främst är intresserade av prylarna i sig. Och visst inget fel i det, men jag skulle gärna själv kunna avgöra vilka forumtrådar som jag vill se. Som det funkar nu drunknar det som kan vara av intresse för mig i störtfloden av för mig ointressanta trådar. Tror också att det skulle vara bra om någon tog på sig moderatoransvaret när det gäller att starta nya trådar. Och kanske också vänligen talade om att man kan försöka ta reda på något själv innan man förorenar cyberrymden med sina frågor av typen "Vad skall jag köpa?" eller "Hur gör jag för att.... på min D80?"
När det gäller bloggarna är det samma sak. Personligen är jag intresserad av att läsa om foto på fotosidan, skulle därför tacksamt ta emot en funktion där jag kunde sortera bort alla relations-, skitkastnings- och ångest-bloggar. Andra gillar den typen av bloggar, det är givetvis upp till var och en (även om jag har svårt att förstå vad de har på en fotosite att göra). Men som sagt samma sak här, det mesta drunknar i inflödet av sådant jag inte är intresserad av. Observera att jag har insett att det är upp till var och en att publicera 20 gånger om dagen för att synas trots att man inte har något att säga, skriva om sina privata små ångestar, sina förälskelser eller att hänga ut varandra efter bästa förmåga. Det enda jag frågar efter är en funktion där jag själv kan avgöra om jag vill se det eller ej.
Hur vore det om du startade ett eget forum? Det kostar ingenting. Sök på "forum 24" så finner du din lösning på problemet du har...
Lycka till
Mvh
Tobbe.