Chano skrev:
Om man är erkänd konstnär i Italien.
Vad är man då i Sverige, Norge, Island.
Är det någon lag som säger vad jag då är här.
Och är det då någon som bryr sig.
Ni kan glömma det där med lagar och förordningar.
Dom finns inte och funkar inte, därför att konstnärerna aldrig har gått att få in i fack,
-Anders
Hehe ja om det ändå vore så enkelt som att bara ignorera lagar och förordningar.
**Bara för att jag drömmer om att resa runt globalt med min portabla packning och dubbelstudsardrilling i högra hand. Jaga mitt eget kött och bröd för dagen och i det existerande nuet osv,, Även om jag så gärna önskar så betyder ju det inte att jag kan, tyvärr... Nu hårddrar jag- förstår det
Alla önskar vi väl att livet var lätt att leva efter egen näsa ibland
**
Inom ramarna för vad lagen tillsäger så har vi vår frihet, även om vi inte tänker på det varje dag såklart vilket ju är tur
Som sagt för att ta det igen, enligt min logik om nu den är värt ngt
:
Först så bestämmer den skapande vad som skall visas inom formatet sedan väljer den skapande om/hur/vart/när bilderna visas och till sisst är det betraktarens uppfattning som sätter punktum för kommunikationen. Den enskilldes upplevelse och tolkning efter/under konfrontation med verket kan ju vara både åt det ena eller det andra hållet, konst eller inte konst Men den skapande har ju i alla fall gjort sitt för att verket utifrån intentionens lust skall hamna i rätt och korrekt ljus.
Jag menar alltså att den skapande och den betraktande tillsammans och alena avgör vad som är konst och inte, hur diffust det än lyder så är det också ganska konkret
Mvh Niclas,