freolo
Aktiv medlem
Jag läste en gång på expert.se där dom hade gjort ett test. Dom hade anlitat både proffesionella fotografer och laboratoriepersonal, men även några "Svensson". Ingen kunde skilja på 2Mpix och 5Mpix som var framkallat i deras labb. Nu minns jag inte detaljerna i huvudet, men jag minns iaf att jag lyfte på ögonbrynen över testresultatet. Jag önskar jättegärna läsa ett nytt sådant här reportage som återigen klargör skillnaderna mellan Mpix och Mpix. Men en sak som jag tycker ä häpnadsväckande, är att Expert (som säljer dyra Mpix-kameror) lägger ut ett sådant test som visar på att det "duger" med lågupplösta (budget)kameror...
Jag är glad över Mpix-rejset som gjort att jag har haft råd att köpa en grymme-kamera hyfsat billigt...
Uppmaning till alla som läser det här!
Fortsätt att köpa dyra kameror, gärna Minolta, för då kanske jag kan köpa en ännu bättre kamera i framtiden, som kan ta snabbare sekvensbilder och som har en vinklingsbar LCD-skärm på huset!
/Fredrik, som dock skulle rekommendera andra att inte snegla på Mpix...
Jag är glad över Mpix-rejset som gjort att jag har haft råd att köpa en grymme-kamera hyfsat billigt...
Uppmaning till alla som läser det här!
Fortsätt att köpa dyra kameror, gärna Minolta, för då kanske jag kan köpa en ännu bättre kamera i framtiden, som kan ta snabbare sekvensbilder och som har en vinklingsbar LCD-skärm på huset!
/Fredrik, som dock skulle rekommendera andra att inte snegla på Mpix...