Annons

Kameramobil i rätten

Produkter
(logga in för att koppla)
Thihi, det där var ju så låg kvalitet att en teckning hade varit att föredra. Skämt åsido, det börjar nog finnas många instanser som tycker sig ha problem med "kamera-mobiler" och "pocket-digitaler". En tämligen normal "pocket-digital" av idag skulle närmast räknats som någon sorts spionkamera för 10-15 år sedan.
 
ÄHmm?

Med tanke på hur de flesta rättssalar är inredda så verkar det ju vara så att den som fotograferat stått framme vid "podiet"??

Hur kan det ha hänt utan att det märkts?

*jag lägger ett veck i pannan*
 
Jag tycker det ser ut som om det är en avfotograferad tv-skärm.
Då både publik- och journalistintresset är stort på denna rättegång finns det intilliggande rättsalar med "tv-utsändning" av rättegången och det är nog dit denna fotograf/journalist har blivit förpassad.

Pia

Edit: http://www.expressen.se/index.jsp?a=136767
 
Senast ändrad:
Skönt att det är en kvällstidning som blir missförstådd/feltolkad/etc istället för ngn som de skriver om/förvränger sanningen om, eller kränker i största allmänhet!
 
Jag hörde med ett halvt öra på P3:s nyheter nyss, och tyckte de sade något om att Aftonbladet blivit utslängda för att ha tagit otillåtna bilder. Kan ha hört fel, men ska spetsa öronen till nästa nyhetssädning 16.00
 
Det finns en sal med videovisning av rättegången. Bilden ser ut att vara tagen på långt avstånd in i denna sal va?
 
Riktigt usel bild var det i vilket fall. Synd att tidningarna anser att det är så viktigt med kamerabilder att de inte satsar på teckningar ibland. I detta fall hade det varit att föredra milt sagt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.