Anders Östberg
Guest
Det var ju direkt ur kameran ...
... så då är det OK.
... så då är det OK.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Simpelt, digitalfotograf.
Kan inte låta bli att undra varför det för vissa är så jä*la svårt att ta kritik? Att kanske titta på vad man själv gör och tänka, hmm det kanske kan göras annorlunda. Att trådskaparen blir kallad taliban tex. för att han ifrågasätter ett beteende som HAN tycker är ett problem. Varför får man inte ha den åsikten för vissa?
Fotosidan har blivit ett mycket fientligt ställe att hålla till på.
Som vanligt är det bara OK på FS att ha en åsikt om man håller med ... säg mig, vad ger enligt dig trådskaparen rätt att tycka (om han nu gör det) att andras sätt att fotografera är ett "problem" (din tolkning), och att man måste kallas något annat än fotograf om man inte uppfyller hans åsikt om vad som är rätt nivå på kamerakunnande och arbetssätt? Exakt hur har det någon som helst inverkan på dennes fotografi? Avundsjuka för att andra får beröm för bilder som skapats på "fel" sätt, eller vad?
Hade där funnits konstruktiv kritik av något slag så hade kanske diskussionen tagit en annan vändning, men nu är det inte direkt formulerat på det sättet.
Dom som trådskaparen pekar ut kan ju också tycka att det har blivit "fientligt" på FS, när det är sådan elitism kring hur man får skapa bilder och vad som är "bra".
...
Han efterlyser ju utveckling.
Du hugger på det mesta jag skriver. jaja.
...
En fotograf - är det en som tar eller gör bilder?
Petter ...
Jag trodde du är här för att du vill ha en diskussion, varför skulle du annars skriva ett inlägg? Men det kanske är som med många andra som skriver, du vill egentligen inte ha några svar som inte håller med dig? ;-) ;-)
Annars är väl höjden av dissning av en åsikt att fullständigt ignorera den som skriver något - jag tror jag ska praktisera det lite oftare i fortsättningen, för egentligen så är ju FS liksom dom flesta andra diskussionsforum ett monumentalt slöseri med tid, tid som skulle ge mer om man utför lite praktisk fotografi istället för att surra om vad som är "tillåtet". Ingen lär omvända någon i en sådan här tråd.
Jag vet inte om du är ute för att provocera, det har du gjort ett antal gånger förut. Jag vet inte vem det egentligen är som har problem med andras åsikter...
Jag kallar mig för Jörgen trots att jag kan ta bilder och även redigera dem i efterhand. Sedan bryr jag mig inte om vad andra kallar mig.Kanske har man mera rätt att kalla sig fotograf om man jobbar i mörkrummet?
Jag kallar mig för Jörgen trots att jag kan ta bilder och även redigera dem i efterhand. Sedan bryr jag mig inte om vad andra kallar mig.
Om jag är fotograf eller bildbehandlare? Ingen aning, det finns viktigare saker att lägga tid och tankemöda på.
".
......En Fotograf på den tiden inte bara tog kort. Han var kemist och gjorde iordning sina plåtar. Han valde motiv och utnitt. Han valde exponeringsinställning och han exponerade. Han gjorde också kopiorna efteråt. Han var medveten om hur de olika stegen i processen påverkade resultatet, och han kunde med avsikt åstadkomma de effekter han ville....
Petter ...
Jag kallar mig för Jörgen trots att jag kan ta bilder och även redigera dem i efterhand. Sedan bryr jag mig inte om vad andra kallar mig.
Om jag är fotograf eller bildbehandlare? Ingen aning, det finns viktigare saker att lägga tid och tankemöda på.