quarc
Aktiv medlem
Välkommen. Ja vi lär väl få stå här i kön och prata ett tagMagnus W skrev:
Pionjärkonsument nummer fyra i kön ...
-- MW
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen. Ja vi lär väl få stå här i kön och prata ett tagMagnus W skrev:
Pionjärkonsument nummer fyra i kön ...
-- MW
Jepp då går vi hem och fotar utav h-e och sedan berättar vi det för alla här men vägrar att visa några bilder.....då blir det nog livNemesis skrev:
Misstänker att det blir mer liv i luckan när vi fått leveranserna
joakimm skrev:
Är det väldigt osmart att införskaffa en K10D när K20:n släpps?
quarc skrev:
Jag står först i kön på cyber för K20, precis som jag gjorde för K10, ni andra är för långsamma )) Eller så är ni smarta och låter andra testa först och dessutom troligen betala ett högre pris än några månader senare....men men. Vad var det för ord som uppfanns här för några dagar sedan; pionjärkonsument... jepp det är jag det .-)
Om det inte finns just några nya K10D kvar så är jag tveksam till att dom rasar...men begagnade kanske.joakimm skrev:
........jag funderar på att vänta på prisraset på K10D som lär komma när K20D släpps för försäljning. Är det väldigt osmart att införskaffa en K10D när K20:n släpps?
Jo, det kan ju diskuteras. Jag bad dem iofs skapa en kö som jag kunde ställa mig först i. Sedan gör de iofs alltid så att de tränger sig i kön så att deras testavdelning får den första kameran, så jag står faktiskt som nummer tvåRolandM skrev:
Med tanke på att alla andra står bakom dig, har det aldrig funnits någon kö för dig att ställa dig i.
Jag skulle tro att K10 slutar tillverkas snart om det inte redan skett. I USA har priset på K10 gått upp sista tiden, så räkna inte med att kunna köpa en ny K10 till billigare pris, troligen går de inte att få tag på. Begagnat borde du dock kunna göra fynd. Som begagnad är nog K10 perfekt. Tålig kamera som de flesta inte nyttjat fullt ut, troligen har den inte tagit så värst många bilder osv.joakimm skrev:
Antar att de flesta som postar i den här tråden är Pentax-ägare sedan tidigare, jag funderar på att vänta på prisraset på K10D som lär komma när K20D släpps för försäljning. Är det väldigt osmart att införskaffa en K10D när K20:n släpps?
Andrea Marunga skrev:
K10d kostar idag 5200, så den har sjunkit ordentligt i pris.
Andrea M