ANNONS
Annons

Jag har fått orderbekräftelse

Produkter
(logga in för att koppla)
joakimm skrev:
är det någon här som har en K10D men som har tänkt att köpa en K20 och som därför vill bli av med sin K10?

Jag har funderat lite i de banorna, men är inte helt säker än... Kommer nog att vänta ett litet tag, tills jag ser hur reaktionerna på K20 blir.

The SainT skrev:
Roland det visar sig att min gissning var rätt

10995:- kr för k20d Huset På cyberphoto Hde fel med en 5:a
Jag tror att ni båda har rätt. 11000 nu, sedan tror jag att priset kommer ner till kanske 9995 inom några månader. Men det beror ju på tillgången. Om kameran är i närheten av så bra som det sägs, då kanske det blir kamerabrist, då skulle man till och med kunna se priset gå upp under en kortare period.

Vi pionjärkonsumenter är vana att betala lite mer. Min DS kostade mig lite extra gentemot om jag hade väntat några månader, samma sak med K10, och samma sak lär det bli med K20. Å andra sidan så köper jag en nyare kamera så på så sätt kan jag åtminstone i teorin använda den längre, därmed blir kanske månadskostanden den samma i alla fall :)

quarc skrev:
Jag tror att ni båda har rätt. 11000 nu, sedan tror jag att priset kommer ner till kanske 9995 inom några månader. Men det beror ju på tillgången. Om kameran är i närheten av så bra som det sägs, då kanske det blir kamerabrist, då skulle man till och med kunna se priset gå upp under en kortare period.

Vi pionjärkonsumenter är vana att betala lite mer. Min DS kostade mig lite extra gentemot om jag hade väntat några månader, samma sak med K10, och samma sak lär det bli med K20. Å andra sidan så köper jag en nyare kamera så på så sätt kan jag åtminstone i teorin använda den längre, därmed blir kanske månadskostanden den samma i alla fall :)

Vi pratade om lanseringspriset.en mycket nära vän till familjen jobbar på cyberfoto som tekniker . så jag har en nära kontakt med Cb.

The SainT skrev:
Roland det visar sig att min gissning var rätt
10995:- kr för k20d Huset På cyberphoto Hde fel med en 5:a

Digitalkameran.se hade priset 9 995 SEK förra veckan - och därmed låg nära min gissning, men nu har de tagit bort sina priser på Pentax. Enligt uppgifter från engelsk återförsäljare så tänker Pentax Europe om om sina priser - vilket lär beror på Samsungs prissättning. Detta innebär att sista ordet inte är sagt om priset. Och jag hävdar fortfarande att priset när kameran väl finns i butik mycket väl kan vara annorlunda än dagens prissuppgifter.

F ö är inte Cyberphoto billigast, utan det är tbh.se som tar 200 kr lägre än Cyberphoto i dagsläget. Men, som sagt, jag förväntar mig att priset hamnar ännu något lägre när kameran väl har hunnit ut i butik. Det är några veckor kvar... så loppet är definitivt inte avgjort än. :)

FotoZ skrev:
F ö är inte Cyberphoto billigast, utan det är tbh.se som tar 200 kr lägre än Cyberphoto i dagsläget. Men, som sagt, jag förväntar mig att priset hamnar ännu något lägre när kameran väl har hunnit ut i butik. Det är några veckor kvar... så loppet är definitivt inte avgjort än. :)

Absolut. MEN det var Cyberphoto vi pratade om inte sant? =) jag skrev rikt priset från Pentax Sverige och gissade att Cyberphoto skulle skulle ligga på 11 tusen när den skulle börja säljas.

Och självklart så kommer priset att förändras. Tillgång och efterfrågan är ju det som styr..alltid. . Framför allt så tror jag den kommer gå ner rätt snabbt efter lansering. så är det alltid.

The SainT skrev:
Absolut. MEN det var Cyberphoto vi pratade om inte sant? =) jag skrev rikt priset från Pentax Sverige och gissade att Cyberphoto skulle skulle ligga på 11 tusen när den skulle börja säljas.

Det beror på vad du menar med "börjar att säljas". Om du menar med "finns i prislistan" så ok, men för mig innebär begreppet att man kan gå in i en butik och få den, och det går ju inte. Den har inte börjat levereras än. Så den har - i praktiken - inte börjat att säljas än - däremot så kan man ju lägga en förbeställning.

Vad kameran verkligen landar på när den hamnar i butik, det återstår att se. Det är några veckor kvar. :)

Även om kameran kommer om några veckor tror jag inte att du kommer att kunna gå in i en butik och köpa den på några månader..

Man kan ju fundera på vad folk är beredda att betala för en ny K20D, dagen efter Atterfjäll, jag och några till har fått de första exemplaren ;)

Nemesis skrev:
Även om kameran kommer om några veckor tror jag inte att du kommer att kunna gå in i en butik och köpa den på några månader..

Man kan ju fundera på vad folk är beredda att betala för en ny K20D, dagen efter Atterfjäll, jag och några till har fått de första exemplaren ;)

Jag hade mitt ex säkrat dagarna innan den kom upp på cyberfoto´s site för boking.>Men jag tror ändå inte att det kommer bli någon större slutsålts rusch inte..

Nemesis skrev:

Jo du lär nog kunna sälja den utan förlust i alla fall efter en vecka. Fast som sagt, det verkar som om Pentax är mer förberedda denna gång. Kanske får företag som Cyber flera hundra kameror med första skeppningen och inte 10 eller 20 eller vad de fick av K10? Kanske får också d mindre spelarna kameror från första skeppningen? Vi får väl se.

Idag fick jag beskedet att slutet av februari nu är mitten av mars. Eftersom kamerorna väl brukar åka container på båt borde de väl veta rätt exakt när de kommer, de borde väl redan vara på väg?

Hmm ...

Du ställde dig i kö för bara kamerahuset, var det inte så? För huset är ändrat till "mitten på mars"

Jag står på hus plus nya kit-18-55:an, och det paketet är fortfarande listad "slutet på feb." hos Cyber.

WIN!! -- :D -- MW ... kanske

P.S:
Jag har inte fått något nytt orderbesked heller -- än så länge.

Magnus W skrev:
Hmm ...

Du ställde dig i kö för bara kamerahuset, var det inte så? För huset är ändrat till "mitten på mars"

Jag står på hus plus nya kit-18-55:an, och det paketet är fortfarande listad "slutet på feb." hos Cyber.

WIN!! -- :D -- MW ... kanske

P.S:
Jag har inte fått något nytt orderbesked heller -- än så länge.

Jo jag såg det. Men jag tror snarare att de inte hunnit ändra ännu. Den tiden är nog förbi när det levererades kit tror jag, kommer nog i delar. Men kanske kommer kameran med objektiv först, vi får väl se. Jag har dock för mig att jag kände samma oro när jag väntade på K10, men den kom som den skulle.

Jag kan tänka mig köpa ett kit-rabatterat 18-55 II om nån beställer ett kit för att få tidigare leveranstid :)

jag tror inte att rusningen efter K20 kommer att ha samma hets som när K10 släpptes. k10 var ju den första mer proffessionella kameran som pentax släppte sen marknaden digitaliserades(förutom Ist D). därför var de tmånga som stog o stampade o väntade på just den här modellen. men jag tror att många av dessa köpare nog fortfarande är nöjda med sina K10 o därför inte kommer att köpa en k20 omgående.

men det är bara vad jag tror.

bengt luthman skrev:
fortfarande är nöjda med sina K10 o därför inte kommer att köpa en k20 omgående.

men det är bara vad jag tror.

Jo men nog måste det vara så. Jag är iofs rätt ny i kamerarejset men jag är fortfarande grymt nöjd med min k10d och kommer att vänta minst en modellgeneration till innan jag gör k10an till andrahus.

Här är en till som inte tänker köpa nytt i vår.
Jag höll på att bli pionjärkonsument på K10D, men var utan kamera i Tyskland...så köpte K100D där innan K10D kom. Blev sen Grand Prix konsument i höstas...så jag kanske ska fortsätta med en K20D/K200D Eisa eller Tipa Limited...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar