Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag har fått orderbekräftelse

Produkter
(logga in för att koppla)
ja, jag tänker nog vänta o se om den är så fantastiskt mkt bättre än K10'an. det som skulle locka mig mest är om den är sjukligt mkt bättre på hög känslighet. det är det jag saknar mest i K10, förutom snabbheten, men den har jag slutat tråna efter eftersom jag kör pentax.

upplösningen känns mest som nåt som gör filerna större, inget jag direkt behöver.

Re: Re: pionärkonsument

tobias- skrev:
Men jädrar vilken hastighet det gick i när man laddade workbench ;)

Min GVP disk till A500 hade ett listpris på 12000:-
(Med den svindlande snabba 68030/25Mhz & 120Mb disk)
Kallstarade på 10-15 sekunder

Jädrans vad den var (är) cool.

Första användarintrycket postat på DPR.

"it's fast, it's quiet, visually larger screen is the only major visual difference, the latch on the battery and card door may be a little larger (easier for older fingers), my 300 f4.5 focuses faster than it does on the K10. have not yet looked at the pics in the computer. can't prove it but there has been some improvements to the auto focus - the 50/135 works on lens motor only and is silky smooth, quiet and right on target -- i have to qualify this by saying i did not have the upgrade in the K10 for this lens. it is raining here today so trying to get some shots, will get more when i get home and get some up.

be aware that high ISO is not of great importance to me so i may not be giving some of you what you want. it is the difference between fine wine and what the paper bag commandos drink.

till later

karen "

Fick ny info från Cyber att dom beräknade leverans vecka 11
Blir ju mitten av Mars och inte i början på Mars... :(

Jag har också fått ny Cyberinfo.
Till mig meddelar dom att kamerapaketet (K20d+18-55II) kommer att börja levereras 080303.

*lycka!*

-- MW

Har äntligen fått min K20!

Gick förbi Fuji-butiken i Norrköping och de hade fått in både K20 och K200.
Avbokade beställningen på Cyberphoto och köpte i butik istället.
Nu sitter batteriet på laddning och jag väntar på att få sluta jobbet så jag kan sticka hem och testa den.

Vet inte hur många de har uppbokade, men såg att de hade flera och det var inga problem för mig att få en :)

Bäste Peter Atterfjäll!

Mitt, redan se'n tidigare..., rika ordförråd har berikats med ÄNNU en "glosa"...
"Pionjärkonsument"!, Jag Bugar&TACK:ar!

Mvh: L.C.Stefan Strandberg, HFK

Jepp, Cyber verkar ha varit helt fel denna gång. Jag lade ordern 17 januari.....och nu meddelar de att jag skall få kameran v11....samtidigt finns den i butik!!!! Kan ju iofs vara så att Pentax skickar till mindre butiker först, eftersom de gjorde tvärt om med K10, och många butiker fick inte tag på kamerorna på flera månader... Tack och lov har jag för mycket på jobbet för att ha tid att bli irriterad över att behöva vänta, har inte tid med kameran nu i alla fall :-(
Ser fram emot att allt istället är testat och utvärderat när jag får kameran:)

Re: Har äntligen fått min K20!

Per Gustavsson skrev:
Gick förbi Fuji-butiken i Norrköping och de hade fått in både K20 och K200.
Avbokade beställningen på Cyberphoto och köpte i butik istället.
Nu sitter batteriet på laddning och jag väntar på att få sluta jobbet så jag kan sticka hem och testa den.

Vet inte hur många de har uppbokade, men såg att de hade flera och det var inga problem för mig att få en :)

Har det inte laddat klart än :)
Grattis hursomhelst!

Tack Patrick!

Jo, jag tror att 18-55II kommer att räcka en stund, för mig som är nybörjare med dSLR. Om inte annat som ett verkyg för att hitta de brännvidder där jag kan bränna ännu mer pengar. ;)

Min första dSLR som sagt, jag har mycket att lära.

K20 räcker lååångt. Om du plåtar i raw undrar jag om man kan använda funktionen "utökat dynamisk omfång" där. Det sägs så men det skulle vara fint att få det bekräftat.

Så vitt jag kan bedömma verkar det som att det fungerar. Ställde kameran på File Format: RAW (DNG), och efter det gick det att ställa ISO med eller utan "D-Range 200%" testade att ta ett par kort med varje inställning, kunde dock inte se någon direkt skillnad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar