Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inom kort kommer Nikon vilja presentera något för dig.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker Jannes kommentar är högst relevant och tankeväckande i sammanhanget. Men det är jag det. mvh/Kalle F.d. (tror jag) Kamera-hattare men stundtals kommer det återfall om att köpa de allra nyaste kamerorna eller åtminstone nån annan än den man redan har..
 
Jämt är det någon som skall vara bror duktig och påpeka att tekniken inte spelar någon roll, låt bli att läsa teknikfrågeforumet då helt enkelt eller starta en ny egen tråd för fotofilosofiska frågor.

Jag vill veta vad Nikon kommer med, fortsätt spekulera, det är roligt att höra vad ni tror.
 
Hehe - jag respekterar Janne och andra som hyllar bild framför teknik men konstaterar samtidigt att dom klickar sig in på en tråd som heter "Inom kort kommer Nikon presentera".

Och vem var det som suktade så kraftigt i den gamla D2X-tråden om inte herr Arleklint. Det var väl till och med "uppesittarkväll" till midnatt då kameran skulle presenteras ;-)

Men ta det inte allvarligt - jag tycker bara att både bild och teknikutveckling är kul...
 
snälla en stooorrrr sökare :D jag testade hmm jag tror det var d200 förut å tyckte att det var en liten sökare i den också.

är det några svårigheter att göra en stor för kameratillverkarna eller varför har endel så jätte små?
 
jo de e sant. jag kollade i en canon 1ds mark ll förut som har en fullformats-sensor å den hade skitfin sökare som var stooor så man ser mer detaljer.

men kan man inte förstora upp bilden i de kameror som har mindre bildsensor. De borde inte vara så komplicerat tror jag
 
mattiasstahre skrev:
jmen kan man inte förstora upp bilden i de kameror som har mindre bildsensor. De borde inte vara så komplicerat tror jag
Jo men bara till en viss gräns & det har även vissa gjort. Pentax, KM/Sony & Nikon D200/D2x har de bästa sökarna av kamerorna med APSstorlek på sensorn, det är dock en bit kvar till de med FF-sensor samt de analoga småbildskamerorna.

Huruvida de går att göra ännu större får vi se men jag antar att det blir svårt...

//Larsa
 
jag har en KM d5 nu och är nöjd med storleken på sökaren på den. Jag skulle vilja ha iaf så stor på nästa kamera jag köper..
 
mattiasstahre skrev:
jag har en KM d5 nu och är nöjd med storleken på sökaren på den. Jag skulle vilja ha iaf så stor på nästa kamera jag köper..
Jodå den är bra med DSLR-mått mätt men man blir förvånad över hur mycket större en sökare på en analog gammal kamera kan vara...

Själv så har jag D7D & är nöjd, skulle dock inte tacka nej till en ännu bättre sökare. Sökaren är mycket viktig för mig & jag prioriterar dess storlek & ljushet mycket högt.

//Larsa
 
Jag hoppas på en uppgradering av D2hs!
Skulle absolut inte sitta fel med en 8mp med 8bps från nikon, till en mindre prislapp än D2x(s)...:)
 
absolut är sökaren viktig och jaa på analoga kameror är sökaren helt underbar ju :)

man får hoppas att efterföljaren till d70 om det nu är den nikon kommer att komma ut med har åt d200 hållet på sökare osv....
 
mattiasstahre skrev:
man får hoppas att efterföljaren till d70 om det nu är den nikon kommer att komma ut med har åt d200 hållet på sökare osv....
Jag skulle bli mycket förvånad om inte Canon & Nikon gör nåt åt de usla sökarna på kommande modeller, tycker det är dags nu...

//Larsa
 
En D200 byggd typ som en D70 för 12.000:- i kit. skulle räcka långt. Många D70 uppgraderingar skulle det bli ;).

Jag fotar utan problem i lite duggregn med min D70s.

Man kan ju undra hur många som förespråkar D200:ans vädertätningar som verkligen använder kameran när det börjar rinna efter hus och optik.
 
Tänk om det inte ens är en DSLR. Kan väl lika gärna vara en kompaktkamera.

Eller kanske inte...
 
förmodligen blir det en dslr... jag fick mitt "tips" från "jens assur" efter den sista bilden i hans brasilien resa... och där använde han ju d50, d70 och d200, stod det i alla fall att han skulle göra men jag såg bara d200 bilder tror jag... så någonting med systemkameror blir det nog
 
Vad tjänar dom på att säga att dom snart kommer att presentera något? Det vore väl smartare att hålla tyst om det och låta alla D70s sälja slut först.
Nu är det väl säkert folk som kanske hade tänkt beställa en D70s, men som väntar för att se vad det nya är.
 
ååh det här kommer ju alldeles ypperligt lägligt för mig o den trasiga sensor på min D70 ;) ...

jag hoppas verkligen det blir en dslr i fin prisklass. med bra ljuskänslighet o stor sökare.

dags att börja spara med andra ord :) och blir det inte det som man hoppats på så har man sparat ihop en slant iaf haha
 
andreasc89 skrev:
Vad tjänar dom på att säga att dom snart kommer att presentera något? Det vore väl smartare att hålla tyst om det och låta alla D70s sälja slut först.
Nu är det väl säkert folk som kanske hade tänkt beställa en D70s, men som väntar för att se vad det nya är.

Dom skapar ett intresse för sin produkt på precis samma sätt som man gjorde när D70 lanserades. - "Köp grisen i säcken"

D70(s) har sålt så Nikon är nöjda! Nu vill man skapa intresse för D80 eller vad den nu kan heta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.