Annons

Inom kort kommer Nikon vilja presentera något för dig.

Produkter
(logga in för att koppla)
mill skrev:
Om det kommer en ny kamera tror jag de väntar till Photokina (eller PMA), det "brukar" de göra.

D70 presenterades på samma "hemliga" sätt. Där gick man till och med så långt som att hävda att man lugnt kunde köpa "grisen i säcken" och ställa sig på kö redan innan presentationen.

Inte heller D200 eller D2X presenterades väl i samband med någon mässa? Troligen är det mycket smartare att presentera när det inte är så mycket annat som tävlar om uppmärksamheten.
 
HRL skrev:
Ett nytt trevligt objektiv kanske, en 400 mm med
bra kvalitet. Canon har välan ett bra sånt objektiv i konsumentklassen

eller 300 mm f/4 med VR?

Det som talar för att det inte blir något objektiv är att det ska vara något som breda massorna kommer att ha användning till. Annars är det konstigt att de försöker att öka spänningen på det sättet. Även om det blir ett objektiv kommer det att vara något mer generellt, typ 18-70 VR.

Det skulle mycket väl kunna vara Capture NX men det är en redan gammal nyhet. Därför tror jag att det kommer att vara en kamera, antigen ersättaren till D70 eller en pro FF modell, eller en kamera med inbyggd VR (vilket jag hoppas på) eller…

Det som talar emot är att Nikon brukar inte lyckas hålla en så pass het nyhet hemlig. Det talades om D200 flera månader innan. Mängder av fejk och riktiga bilder cirkulerade. Tror inte att Nikon skulle kunna utveckla något av betydelse och hålla det hemligt till det sista. Jag hoppas alltså inte för mycket. Det blir nog ändå den sena ”nyheten” med Capture NX tror jag.;-)
 
jag har funderat ett tag på att köpa en ny kamera och jag är en stor canonälskare men jag funderade över läget bland kamerorna som finns ute på marknaden idag och insåg för några månader sen att det kunde vara värt å vänta för å se om nikon skulle komma med en efterföljare till d70.

annars blir det nog en 350d, 20d eller en 30d för min del.
 
Ähum... varning för 350D - ergonomin är hemsk i jämförelse med D70. Men med ett bra objektiv har den bättre bildkvalitet än D70 förstås.
 
Så fort Nikon eller Canon andas om något nytt börjar det koka i alla fotoforum på internet och spekulationerna haglar.
Faschinerande effekt..
Spekulera vidare;)
 
Det är säkert en D80, som kan nästan allt D200 kan till ett lägre pris. Alla som köpt D200 får ångest, men sådan är utvecklingen.

Gläd er åt att ha en bra kamera och koncentrera er på vilka bilder ni vill göra. Teknikutvecklingen är trots allt långsam jämfört med er egen fotografiska utveckling. Eller hur ! :)

Satsa inte på att ha den nyaste kameran. Satsa på att ha de nyaste bilderna!
 
Arleklint skrev:
Det är säkert en D80, som kan nästan allt D200 kan till ett lägre pris. Alla som köpt D200 får ångest, men sådan är utvecklingen.
Om den inte har den stora sökaren och inte vädertättad kan det lika väl vara D70.


Arleklint skrev:
Gläd er åt att ha en bra kamera och koncentrera er på vilka bilder ni vill göra. Teknikutvecklingen är trots allt långsam jämfört med er egen fotografiska utveckling. Eller hur ! :)

Satsa inte på att ha den nyaste kameran. Satsa på att ha de nyaste bilderna!
Det gör vi också! :) Det ena stör väl inte det andra, eller? ;-)
 
Arleklint skrev:
Det är säkert en D80, som kan nästan allt D200 kan till ett lägre pris. Alla som köpt D200 får ångest, men sådan är utvecklingen.

Gläd er åt att ha en bra kamera och koncentrera er på vilka bilder ni vill göra. Teknikutvecklingen är trots allt långsam jämfört med er egen fotografiska utveckling. Eller hur ! :)

Satsa inte på att ha den nyaste kameran. Satsa på att ha de nyaste bilderna!

Den där sista raden var en riktig evergreen :)
Mycket bra sagt!
 
Hi folks

Har ni sett vad bilden för Nikon Scan visar? Nikon Scan 4 emedan texten handlar om version 3! Inte för att jag tror en sekund att detta är det vi alla väntar på. Det måste vara något helt annat men det är ändå lite kul att Nikon tror/satsar i alla fall en smula på analogt.

MAnkan
 
Heh...det kanske är en ny och fungerande produktions- och logistikfunktion så att alla vi som sitter och väntar på deras produkter ett halvår i stöten slipper att göra det? *evil grin*
 
Arleklint skrev:
Vad vill du med ditt foto?
Heh, tror inte att det hör till det här forumet men svarar lite kort. Jag vill att mitt foto ger glädje till mig själv och omgivningen. Räcker det för att spekulera om kommande Nikon nyheter? ;-)
 
[OT] Janne. Är man inte intresserad av diskutera teknik så behöver man ju inte ens skriva i en sådan här tråd. Alla har vi olika intressen så odla det egna istället, för att berätta för andra vad de skall tycka. Likaså kan man ha olika faser i sina intressen. I vissa faser kan det vara teknik och i vissa faser bilder. I faser kan man ha ett användarnamn i form av ett kameramärke och i andra faser helt andra intressen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.