Re: Re: D80
inbyggd VR ska frälsa mig!
Så fort en sådan kamera kommer blir mitt konto lättare med X antal tusen kronor.
2. För att den inte är riktigt lika bra som optisk bildstabilisator?
Försök göra långa panoreringar med CCD-bildstabilisator, eller kör med långa telen (=framtungt), inte blir det lika bra som optisk bildstabilisator inte - enda anledningen är att CCD:en inte klarar tippningar, samt att den "slår i" vid panoreringar.
Men visst, ju mer alla önskar om inbyggd bildstabilisator, desto närmare kommer vi CCD-bildstabilisator hos Nikon och Canon. Men i proffskamerorna kommer det inte.
Men visst är det en ny DSLR som kommer, Canon har ju fått jobba som bara den med att försöka hejda D200:ans succetåg, men än har de inte lanserat en riktig konkurrent - men det kommer till Photokina. Men då passar lilla Nikon på att kila in en till kamera i konsumentsegmentet, vilket drag!
Man vet aldrig var framtiden bär i sitt sköte, man kan däremot göra som oss - spekulera!
Adam