stoltz
Aktiv medlem
ImCHEETAH skrev:
för det första så är det bara att ta en skärmdump för o kopiera ett foto av en flashsida. inga problem.
Jag skrev att det försvårar - Inte att det gör det omöjligt.
sen på din andra kommentar så har du helt klart inte läst mina tidigare inlägg i tråden, men du kanske helt enkelt bara ville få något klaschigt o säga? =)
Visst har jag läst tidigare inlägg, men det jag skrev bygger på samma princip - Jag generaliserar en åsikt till en sanning.
Till sist så måste jag få hålla med Jonne – hög upplösning är att föredra. Är man rädd för att bilden kopieras, så ska man inte lägga upp den alls. sen bör det tycker jag alltid finnas ett miniatyrgalleri där man klickar på de bilder man vill visa i stor storlek, så att man slipper ladda hem allting ifall man sitter på seg uppkoppling! =)
På skärm spelar det ingen roll om du har hög upplösning - Skärmen har starka begränsningar i vad den klarar att återge. Så här säger du nog emot dig själva (om jag förstår dig rätt: Hög upplösning, tunga filer - Lång nerladdning. Dessutom har högre upplösning än vad skärmen klarar av ingen som helst praktisk påverkan. I flash behöver man inte ladda hem allting på en gång, som någon skrev: Det beror på hur man hanterar verktyget.
Lina: Sen finns det inga "sanningar" om rörlig grafik - Det handlar om var och hur man använder det.
Hans-Christian Stoltz, Fil. Mag och Doktorand i Interaktionsdesign