Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur tycker du en fotografs hemsida ska se ut?
- Trådstartare Andreas Folkestad
- Start datum
Andreas74
Aktiv medlem
Den var fin, två kommentarer dock:
Kändes för seg för att jag skall idas titta omkring allt för länge....
Samt då jag trycker på Home-knappen så kommer jag till startsidan och måste trycka ännu en gång för att komma till menyerna. Home-knappen bör riktas direkt till sidan där man kan välja vad man vill se...
Mvh Andreas
Samt då jag trycker på Home-knappen så kommer jag till startsidan och måste trycka ännu en gång för att komma till menyerna. Home-knappen bör riktas direkt till sidan där man kan välja vad man vill se...
Mvh Andreas
pablito
Aktiv medlem
Tjeena,
Jag hoppar in i diskussionen nu...
Vad tycker Ni om min sida figjam.se ???
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh // Martin Andersson
GO Xhtml Strict!
Dessutom har du jobbat med riktigt trevliga färger, det gråa mot det svarta är väldigt lugnande. Prova att ta bort ramar runt bilderna, de stör helhetsintrycket.
Anderzon
Aktiv medlem
pablito skrev:
GO Xhtml Strict!
Dessutom har du jobbat med riktigt trevliga färger, det gråa mot det svarta är väldigt lugnande. Prova att ta bort ramar runt bilderna, de stör helhetsintrycket.
Tjeena,
Hur bär jag mig åt då? Sidan är byggd med hjälp av effective site studio.
Ska kolla alternativen.
Mvh // Martin - som är helt grön på web sidor...
Anderzon
Aktiv medlem
jakobzki skrev:
Hur du bär dig åt...
lär dig koda.
Mitt intresse är fotografi, vill bara kunna publicera mina bilder på ett smidigt sätt.
Hur bär du dig åt igentligen?
// M
jakobzki
Medlem
Jag blev intresserad av web med en gång när jag började använda det och det var för några år sen. Nu pluggar jag på Hyper Island - School of Digital media.
Jag bar mig åt: satt o tittade på kod och testade göra själv. Nu arbetar jag mest i flash-actionscript när jag gör projekt till webben, självklart är det beroende på vilken form av site det gäller.
Jag bar mig åt: satt o tittade på kod och testade göra själv. Nu arbetar jag mest i flash-actionscript när jag gör projekt till webben, självklart är det beroende på vilken form av site det gäller.
JimSlim
Avslutat medlemskap
YEs
Ok, jag ska kolla på detta. Har fått lite synpunkter faktiskt från vänner som säger liknande. Sen när jag lärt mig mer så ska jag se till att bilderna kommer upp när man håller muspekaren på Tumnaglarna, och inte som det är nu att den läser in ny sida, det gör att sidan e lite seg just nu, men det funkar tillsvidare.
Tack för kritiken dock, sånt är alltid bra o höra.
Hälsn/ Jim
Andreas74 skrev:
Den var fin, två kommentarer dock:
Mvh Andreas
Ok, jag ska kolla på detta. Har fått lite synpunkter faktiskt från vänner som säger liknande. Sen när jag lärt mig mer så ska jag se till att bilderna kommer upp när man håller muspekaren på Tumnaglarna, och inte som det är nu att den läser in ny sida, det gör att sidan e lite seg just nu, men det funkar tillsvidare.
Tack för kritiken dock, sånt är alltid bra o höra.
Hälsn/ Jim
pablito
Aktiv medlem
ulltand
Aktiv medlem
Titta gärna in på min betasida också, innan jag lägger ut den skarpt...
http://www.gurka.se/gurk.php/svenska/id3.php
http://www.gurka.se/gurk.php/svenska/id3.php
zoki
Aktiv medlem
stefano skrev:
Ett par tips:
1. Ingen flash/shockwave.
2. Ingen flash/shockwave.
3. Se punkt 1&2.
I de flesta fall stänger jag en flash/shockwave sida direkt om jag inte verkligen vill veta något som står på den.
Riktiga sidor skrivs i html och de verktyg som finns där. Flash och shockwave är till för spel och inget annat.
Jag retar mig även på utsagor om goda färdigheter i att göra hemsidor som sedan visar sig vara flash och shockwave sidor.
Att göra en riktigt snygg hemsida endast i html (inkl dhtml, css etc) och klassisk grafik är färdighet.
Jag ber vidare om ursäkt om någon tar illa vid sig, men detta är min åsikt.
Asch, varför slänger du inte ditt färggrafikkort och skaffar dig ett monokromt istället. Färg slöar ju bara ner datorn. Det är ju bara onödigt. Man behöver bara TEXT.
Så, nu när jag fått min ironi ur systemet, så kan jag säga att det finns siter gjorda av folk som kan endast flash. Det är trist. Då har man överanvänt verktyget. En site ska vara optimerad. Flash och HTML är dina verktyg. Om du har svårt att få till din artistiska ide i HTML, tar man till flash. Om din artistiska idé går att uttrycka i HTML, använder du HTML. Då är sidan skapligt optimerad.
Idag, med alla "superduper zillion terabyte per microsekund-bredband" och alla gigaterapetaflops i sina processorer, är det knappast någon som gnäller över några Kb mer att ladda ner eller processa. Det enda är Religion. Jag var också religös tills jag lärde mig bättre.
Men tänk så här. Det fanns folk som du även när färgfilmen kom, och digitalkameror, och fissionskameror (nejjuste de finns inte än). Tekniken är här för att hjälpa. Inse det. Det onda är felaktig användning av den, precis som allt annat. Inte den i sig.
/Zoran
jolsson
Aktiv medlem
Sega flash sidor är ingen höjdare. Jag har provat att ha det hela sa simpelt som möjligt. www.johannes-olsson.com dock är mitt galleri ingen höjdare för närvarande. men men... droppa en komentar om ni vill... (jag vill) här eller i gästboken pa sidan! Tack!
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Vad sägs om min sida eller snarare början av min sida, än så länge är det bara förstadidan som är klar...
(Tyvärr är den på passagen med sin stora fula reklmaskylt överst men för eller senare köper jag väl en se adress.)
http://hem.passagen.se/fabianfogelberg/
(Tyvärr är den på passagen med sin stora fula reklmaskylt överst men för eller senare köper jag väl en se adress.)
jolsson
Aktiv medlem
Fabian Fogelberg skrev:
Vad sägs om min sida eller snarare början av min sida, än så länge är det bara förstadidan som är klar...
Sorry, men jag får bara upp en bild med text på. Men inga länkar...
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
Det är bara förstasidan som är färdig som sagt...
toni
Aktiv medlem
feedback på min? www.oceanview.se
-Catherine-
Aktiv medlem
toni skrev:
feedback på min? www.oceanview.se
Att scrolla sidorna tycker jag är oerhört besvärande, så det gillade jag inte.
Sedan måste jag tyvärr säga att sidan ger mig dansbandsvibbar, vilket nog inte var vad du hade tänkt dig antar jag.
Bortsett från ovan nämnda kritik så är sidan lättnavigerad och enkel, vilket är ett stort plus.
Mvh
Catherine
clavicl
Aktiv medlem
Har en känsla av att dansbandsvibbarna är ett medvetet val. Lite som en hipp reklambyråsnubbe väljer att ha musche.
Fast det funkar inte. Inte alls.
Första intrycket lever kvar och när man väl ser bilderna är det uppförsbacke. Dansbandsfördomarna haglar och inte förräns man kommer till "Tryck"-delen förstår man att allt är gjort med full koll. Men då är det för sent.
Fast det funkar inte. Inte alls.
Första intrycket lever kvar och när man väl ser bilderna är det uppförsbacke. Dansbandsfördomarna haglar och inte förräns man kommer till "Tryck"-delen förstår man att allt är gjort med full koll. Men då är det för sent.