dsandlund
Aktiv medlem
sagan skrev:
Du har bevisat absolut ingenting.
Vad behöver du för bevis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sagan skrev:
Du har bevisat absolut ingenting.
dsandlund skrev:
Jag tar gärna detta privat med dig istället, [email protected]
dsandlund skrev:
Vad behöver du för bevis?
NixXxoN skrev:
Kim, om jag frågar så här då: Finner du någonting alls negativt med digitalt?
sagan skrev:
Jag har alla bevis jag behöver, tackar som frågar.
dsandlund skrev:
Var då så god och visa dem för oss.
Nu är jag den enda som lagt fram hårda bevis (referenser till mutade journalister är
fortfarande bara åsikter, inte bevis)
dsandlund skrev:
och så länge det inte finns något som visar annorlunda så är det mina bevis som gäller. Eller?
Sonnaren skrev:
Kims inlägg bör nog inte tas på alltför stort allvar. Häromdagen var digitala B/W bilder i paritet med eller bättre än B/W film beträffande dynamik och tonomfång.
Då minns du ovanligt dåligt då.Sonnaren skrev:
Redan hans gamla 7i var lika bra som storformat med film vill jag minnas......
Sonnaren skrev:
Kims inlägg bör nog inte tas på alltför stort allvar. Häromdagen var digitala B/W bilder i paritet med eller bättre än B/W film beträffande dynamik och tonomfång. Detta trots att alla vet att i bästa fall motsvarar det digitala mediet negativ färgfilm -ungeför 5 steg - mot det dubbla för B/W film. Redan hans gamla 7i var lika bra som storformat med film vill jag minnas......
Det där är en gimmik han kör med.
Us
Du läser inte särskilt noga vad du själv skriver. Du svarade på Ulfs inlägg som överhuvudtaget inte handlade om dia, utan negativ svartvit film.sagan skrev:
Då läste du inte särkilt noga..i nivå med DIA skrev jag (och i 1Ds fall något bättre).
Att det går tvivlar jag inte på, men hur lätt är det? Jag har lyckats få ett naturligt resultat med ca +2 stegs omfång genom laminering av digitala bilder. Har du någon enkel supermetod så får du gärna redovisa den.sagan skrev:
Och att med hjälp av alternativexponering/lager-på-lager går det att få samma dynamik.
Nej Kim jag minns inte dåligt, det finns/fanns en sida där någon engelskspråkig fotograf hade jämfört storformat, mellanformat, och 135-formatet med digitalkamera, den då bästa coolpixen. Du tyckte - kanske med viss rätt - att Coolpix var för dålig kamera och att Minoltans resultat var i paritet med storformatet.sagan skrev:
Då läste du inte särkilt noga..i nivå med DIA skrev jag (och i 1Ds fall något bättre).
Och att med hjälp av alternativexponering/lager-på-lager går det att få samma dynamik.
Det är rena fakta.
Då minns du ovanligt dåligt då.
Har aldrig jämfört 7i med annat än småbild.
Sonnaren skrev:
Nej Kim jag minns inte dåligt, det finns/fanns en sida där någon engelskspråkig fotograf hade jämfört storformat, mellanformat, och 135-formatet med digitalkamera, den då bästa coolpixen. Du tyckte - kanske med viss rätt - att Coolpix var för dålig kamera och att Minoltans resultat var i paritet med storformatet.
Us
jimh skrev:
Du läser inte särskilt noga vad du själv skriver. Du svarade på Ulfs inlägg som överhuvudtaget inte handlade om dia, utan negativ svartvit film.
jimh skrev:
Att det går tvivlar jag inte på, men hur lätt är det? Jag har lyckats få ett naturligt resultat med ca +2 stegs omfång genom laminering av digitala bilder. Har du någon enkel supermetod så får du gärna redovisa den.
Nej Kim, du kräver alltid bevis - men ger aldrig några själv. När du får bevis tolkar du dem som fan läser bibeln så det är ingen större idé.sagan skrev:
Det får du gärna visa mig.
Sonnaren skrev:
Nej Kim, du kräver alltid bevis - men ger aldrig några själv. När du får bevis tolkar du dem som fan läser bibeln så det är ingen större idé.
Sonnaren skrev:
Du får själv leta dig tillbaka i hävderna här på sidan om du vill hitta detta.
Us
Sonnaren skrev:
Nej Kim jag minns inte dåligt, det finns/fanns en sida där någon engelskspråkig fotograf hade jämfört storformat, mellanformat, och 135-formatet med digitalkamera, den då bästa coolpixen. Du tyckte - kanske med viss rätt - att Coolpix var för dålig kamera och att Minoltans resultat var i paritet med storformatet.
Us